آمریکا عامل اصلی  جنگ یمن و عربستان یک ابزار است

الشامی با بیان اینکه آمریکا عامل اصلی جنگ یمن و عربستان یک ابزار است، گفت: ائتلافی که ادعای عربی دارد اعلان جنگ را از واشنگتن انجام داد و نشان می‌دهد این جنگ آمریکایی و اسرائیلی است و عربستان فقط یک ابزار ساده است.

به گزارش خبرگزاری شبستان، احمد الشامی، معاون فرهنگی اتحادیه دانشجویان یمن شب گذشته (جمعه ۵ فروردین) در بخش خبری ساعت ۲۱ شبکه یک سیما با بیان اینکه خیز قدرت و ظرفیت ملت یمن از کلاشنیکف ساده تا ساخت پهپاد و موشک ادامه پیدا کرده و این یک معجزه است، گفت: ملت یمن که نمی‌توانست یک سلاح ساده بسازد امروز از گلوله تا پهپاد و انواع موشک را می‌سازد و یمنی‌ها زمانی که دفاع از خودشان را آغاز کردند سیلی‌های محکمی به عربستان و ائتلاف زدند. یمنی‌ها از خودشان دفاع می‌کنند و در ۷ سال گذشته از مظلومیت خودشان که در تاریخ بی نظیر بوده است، دفاع کردند.

 
الشامی با بیان اینکه ۷ سال می‌شود که در حق یمنی‌ها تجاوزات بسیاری انجام می‌گیرد، یمنی‌ها همه ظلم‌ها و سختی‌ها را تحمل کردند، اما از روز اول که در دفاع بودند امروز به حالت تهاجمی روی آوردند، گفت: یمنی‌ها شاهد بدترین فجایع در قرن حاضر هستند، اما آنها همچنان به دفاع ادامه می‌دهند، در سال‌های اول شاهد حملات وحشیانه ائتلاف سعودی بودند، اما بعد از ۷ سال یمنی‌ها به دشمن حمله کردند و درس خوبی به آنها دادند.

 
الشامی با بیان اینکه از مرحله دفاعی به تهاجمی وارد شدیم، تصریح کرد: این بدان معنا نیست که ما مهاجم یا متجاوز هستیم بلکه می‌خواهیم تجاوز را متوقف کنیم، اگر تجاوز متوقف شود مشکلی نداریم، اما متأسفانه آنها همچنان به حملات خودشان ادامه می‌دهند.

 
معاون فرهنگی اتحادیه دانشجویان یمن درباره مهمترین تغییرات راهبرد‌های بلند مدت یمنی‌ها در دفاع گفت: موضوعی که یمنی‌ها را از سعودی‌ها و ائتلاف آنها متمایز می‌کند این است که ما طرف حق و عدالت هستیم، یمنی‌ها ملت مظلوم هستند. آمریکا، عربستان و امارات به یک کشور مستقل حمله کردند، الآن ترازو به سمت یمنی‌ها سنگین‌تر است، چون حق و عدالت با آنهاست.
 
 
الشامی با بیان اینکه دبیر کل انصارالله هم گفته است ما دارای صبر راهبردی هستیم و این صبر راهبردی موجب می‌شود دشمن متحمل ضربات سنگینی شود،‌ گفت: سعودی‌ها امکانات، تجهیزات و روحیه خودشان را از دست دادند و دیگر در رسانه‌های غربی تأثیرگذار نیستند و امروز شاهد تغییر در افکار عمومی هستیم.
 
 
وی با بیان اینکه بر اساس گزارش سازمان ملل هر ۱۰ دقیقه یک کودک یمنی بر اثر سوءتغذیه جان خود را از دست می‌دهد، گفت: دشمن تلاش می‌کند یمنی‌ها را متوقف کند، اما واقعیت این است که یمنی‌ها در محاصره شدید هستند، فرودگاه صنعاء بسته است، فرآورده‌های نفتی به مردم نمی‌رسد، حرکت و حمل و نقل در بعضی از استان‌های یمنی متوقف شد، بیمارستان‌ها تعطیل شدند حتی برخی از بیمار‌ها به دلیل نبود امکانات جان خودشان را از دست می‌دهند. ما به مقاومت ادامه می‌دهیم و باز هم آرامکو را هدف قرار می‌دهیم، یمنی‌ها ساکت نمی‌نشینند.
 
 
الشامی با اشاره به اینکه وقتی دنیا جنگ اوکراین را شاهد بود در رسانه‌ها داد و فریاد به راه انداختند پس چرا در مورد یمن این مسائل مطرح نبود ما شهداء و مجروحان بسیار زیادی داشتیم و هزاران کودک شهید شدند، کودکان بسیاری مجروح شدند حتی تعداد زیادی کودکان زیر ۵ سال دچار سوءتغذیه هستند، در این شرایط رسانه‌ها کجا بودند و هستند؟!، گفت: نمی‌خواهیم وارد یک جنگ منطقه‌ای شویم و فقط می‌خواهیم از خودمان دفاع کنیم، ولی اگر بنا باشد امنیت ما با یک جنگ منطقه‌ای به دست بیاید این کار را خواهیم کرد.
 
 
وی تصريح کرد: وضع ملت یمن، کودکان و جان مردم یمن برای ائتلاف سعودی هیچ ارزشی ندارد، اما ملت یمن باید واکنش نشان دهد و از خود دفاع کند.عربستان تلاش می‌کند که در بی طرفی بین امریکا و روسیه باشد، اما امروز در باتلاق بزرگتری قرار دارد و بنا دارد از یمن با آبروداری خارج شود، ولی این جنگ فقط با پرداخت غرامت، خروج متجاوزان و توقف جنگ پایان می‌یابد. 

 
معاون فرهنگی اتحادیه دانشجویان یمن با اشاره به اینکه آمریکا عامل اصلی این جنگ و عربستان یک ابزار است، افزود: ائتلافی که ادعای عربی دارد اعلان جنگ را از واشنگتن انجام داد و نشان می‌دهد این جنگ آمریکایی و اسرائیلی است و عربستان فقط یک ابزار ساده است، توقف این جنگ به نفع امریکا نیست، چون عربستان از آنها تجهیزات و سلاح خریداری می‌کند و میلیارد‌ها دلار هزینه می‌کند و به رسانه‌ها برای ساکت شدن پول می‌دهد.

 
الشامی درباره نوع ارتباط نیرو‌های مقاومت در یمن با حزب الله در سوریه، عراق و جبهه مقاومت گفت: مقاومت یمن سه محور رهبری، راه و روش و حقانیت مردم یمن دارد که در حال دفاع هستند و از رهبری خودشان پیروی می‌کنند. انصارالله، حزب‌الله، جنبش‌ها و گروه‌های مقاومت در عراق و جمهوری اسلامی ایران یک محور مشترک هستند و همه برادر هستیم و ایمان وسیله ارتباط ما است و اهداف و دشمن مشترک به نام آمریکا و اسرائیل و یک آرمان به نام فلسطین داریم.
کد خبر 1160453

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha