حجت الاسلام شفیعی سنگربان دفاع از انقلاب و ولایت بود

سردار شاهوارپور از حجت الاسلام شفیعی به عنوان سنگربان و مرزبان حوزه دفاع از انقلاب اسلامی و ولایت نام برد و گفت: وی در تلاش بود تا جریان‌های فکری هم‌سو با ولایت و انقلاب را برادری کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اهواز، «سردار حسن شاهوارپور» در آیین بزرگداشت درگذشت عالم جلیل القدر حجت الاسلام سیدمحسن شفیعی در مسجد امام خمینی (ره) دانشگاه شهید چمران اهواز اظهار کرد: همگی ما دوره‌ای را می گذرانیم و روزی خواهیم رفت اما چه بهتر که انسان به نوعی رها شود که صاحبان علم و بصیرت، قضاوت خوبی از عملکرد وی داشته باشند.

 

فرمانده سپاه ولیعصر (عج) خوزستان افزود: حجت الاسلام شفیعی شخصیتی داشت که همه ما همچنان علاقه داشتیم که از معرفت دینی این انسان بزرگ استفاده کنیم.

 

وی اضافه کرد: اگرچه  سال‌های حیات ایشان کم بود اما در دوره پس از پیروزی انقلاب اسلامی در خانواده ای رشد پیدا کرد که از خانواده های اصیل، با شخصیت و دارای عالمان برجسته ای بود که در سنگر دفاع از علوم اسلام و معارف دینی تلاش های فراوانی داشتند.

 

سردار شاهوار پور تصریح کرد: خانواده گرامی شفیعی پیش از انقلاب و پس از آن در دفاع از مکتب اهل بیت (ع) نیز مجاهدت های فراوانی داشتند.

 

وی عنوان کرد: شخصیت حجت الاسلام سیدمحسن شفیعی به نوعی بود که هم در علوم اسلامی و هم  به علوم جدید و دانشگاهی اشراف داشت؛ ایشان بسیار اهل مطالعه بود و همواره سعی داشت اطلاعات خود را به روز نگه دارد.

 

فرمانده سپاه ولیعصر (عج) خوزستان ادامه داد: وی در برخی دوران های تاریخی با توجه به موضع گیری های دشمنان انقلاب، سعی داشت اطلاعات لازم را به دست آورد تا به ابهامات دانشگاهیان به موقع پاسخ دهد.

 

وی اذعان کرد: حجت‌الاسلام شفیعی همچنین نسبت به سخنان مقام معظم رهبری همواره به روز بودند و بلافاصله سخنان رهبر معظم انقلاب را مطالعه و بر اساس محوربندی های ایشان، مسائل را برای دانشجویان و کرسی های دانشجویی بیان می کرد.

 

سردار شاهوار پور ابراز کرد: مظلومیت این عزیز بزرگوار این بود که در جایی فعالیت داشت که محل تبادل افکار و جریان‌های فکری مختلف بود و در زمانی این مباحث سیاسی و فرهنگی در دانشگاه ها به اوج خود رسیده بود اما یک تنه به عنوان سنگ صبوری برای مرجع دانشجویان و اساتید بود که هر زمانی مباحث انقلاب مطرح می شد، پاسخگو بود. 

 

وی یاد آور شد: زنده یاد حجت الاسلام شفیعی دارای روحیه جهادی بالایی بود و در سیل فروردین ماه ۹۸ در کنار گروه های جهادی پا به پای بسیجیان برای کمک به مردم استان تلاش کرد.

 

آیین گرامیداشت عالم جلیل القدر حجت الاسلام سیدمحسن شفیعی با حضور نماینده ولی فقیه در خوزستان، فرمانده سپاه استان، جمعی از مسئولان استان، علما، طلاب، دانشگاهیان، اساتید، اعضای هیئت علمی و کارکنان دانشگاه های شهید چمران اهواز و علوم پزشکی اهواز برگزار شد.

 

حجت‌الاسلام سید محسن شفیعی که حدود ۱۱ سال مسئولیت دفتر نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های خوزستان را عهده‌دار بود، شنبه ۲۸ اسفند ۱۴۰۰ بر اثر ایست قلبی دارفانی را وداع گفت.

 

کد خبر 1160488

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha