تحقق شعار سال جاری در سایه حمایت از شرکت‌های دانش بنیان میسر می‌شود

حجت‌الاسلام مطیعی با بیان اینکه تحقق شعار سال جاری در سایه حمایت مادی و معنوی از شرکت‌های دانش بنیان میسر می‌شود، گفت: استفاده از جوانان نخبه، اولویت مسئولان باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از سمنان، حجت‌الاسلام «مرتضی مطیعی» به شعار سال جاری مد نظر رهبر معظم انقلاب اسلامی در زمینه تولید دانش بنیان،اشاره داشت وگفت: استفاده از جوانان نخبه در تولید اولویت مسئولان استان سمنان باشد.

 

نماینده ولی فقیه در استان سمنان حمایت از شرکت‌های دانش بنیان در زمینه مادی و تأمین نقدینگی مورد نیازشان و همچنین معنوی ضروری دانست وافزود: گرایش تسهیلات بانکی از بخش خدمات به علم و دانش از جمله نکاتی است که می‌تواند در حمایت از شرکت‌های دانش بنیان که عمدتاً نیز جوان و نوپا هستند، مؤثر باشد.

 

وی با بیان اینکه شناسایی متخصصان جوان در بخش‌های مختلف از جمله اقداماتی است که باید در دستور کار مسئولان استان قرار گیرد، اضافه کرد: برای سیاست گذاری و زمینه سازی ورود و مشارکت شرکت‌های دانش بنیان در اقتصاد، می‌بایست ابتدا داشته‌های ما در این زمینه شناسایی و سپس حمایت شوند.

 

حجت الاسلام مطیعی با اشاره به اینکه ۷۰ شرکت دانش بنیان تولیدی و فعال در استان سمنان وجود دارد که در سال جاری برای تحقق شعار سال باید دو برابر شود،اظهارداشت: میدان دادن به محققان و دانشمندان در طرح‌های اقتصادی استان از جمله اقدامات مهمی است که مسئولان استانی باید در آن دقت نظر داشته باشند.

 

امام جمعه سمنان با بیان این مطلب که بسیاری از منابع حیاتی استان سمنان خام فروشی می‌شود، تاکید کرد: توجه به دانش بنیان‌ها می‌تواند ما را از خام فروشی دور می‌کند و این امر باعث خواهد شد تا بهره‌وری در تولیدات استان افزایش یابد.

 

وی استان سمنان را استانی مستعد انرژی‌های نودانست وافزود: شرکت‌های دانش بنیان در زمینه استفاده از انرژی‌های نو می‌توانند مزیت‌های اقتصادی خوبی را برای استان فراهم کنند از سوی دیگر استان سمنان دارای مشکلات عدیده تأمین آب است و لذا استقرار شرکت‌های تولیدی کم آب بر و استفاده از راهکارهای کاهش مصرف آب از دیگر مزیت‌های حرکت به سمت دانش بنیان‌ها است.

 

حجت الاسلام مطیعی افزود: دانش بنیان بودن تولید بزرگترین مزیتی که دارد اشتغال تحصیل کرده ها است و تا تولید دانش بنیان نشود، اشتغال برای فرزندان دانش‌آموخته دانشگاهی خانواده‌ها فراهم نمی‌شود.

کد خبر 1160523

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha