قانون مداری برای کاهش تصادفات لازم است/ مصدومیت ۸ هزار نفر در تصادفات

سردار سرتیپ هادیان فر گفت: قانون مداری رانندگان در طول سفر و خوداری از رانندگی در هنگام خستگی برای کاهش تصادفات لازم است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اصفهان، سردار سرتیپ سید «کمال هادیان فر« در حاشیه سفر به استان اصفهان در از وضعیت ترافیک شهرها و جاده ها بازدید کرد و اظهارداشت: سرعت و سبقت غیرمجاز، صحبت با تلفن همراه در حین رانندگی  و خستگی و خواب آلودگی از عوامل مهم تصادفات در ایام نوروز بوده است.

 

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی ناجا افزود: قانون مداری رانندگان در طول سفر و خوداری از رانندگی در هنگام خستگی برای کاهش تصادفات لازم است تا با همکاری با همدیگر میزان تصادفات و تلفات ناشی از آن کاهش یابد.

وی بر ارتقا فرهنگ ترافیک تاکید کرد و اذعان داشت: همیاران پلیس در این خصوص همکاری خوبی داشته و نقش آنان منجر به کاهش 18 درصدی تصادفات شده و نیاز به مشارکت رسانه ها و نهادهای فرهنگی برای ارتقا فرهنگ ترافیک است.

 

سردار هادیان فر خاطرنشان کرد: پنج درصد از مبالغ جریمه ها برای فرهنگ سازی ترافیک باید هزینه شود که دولت در اختصاص سرفصل های این محل بودجه ای در توسعه زیرساخت ها و رفع نقاط پرحادثه و فرهنگ سازی همکاری کند.

وی اضافه کرد: 5200 نقطه پرحادثه در کشور وجود دارد که سهم 40 درصدی تصادفات مربوط به این نقاط بوده و نیازمند اصلاح و رفع مشکل است.

 

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی ناجا با انتقاد از وضع نامناسب ایمنی خودروها خاطرنشان کرد: تولیدات ناایمن خودروسازان کشور شماره گذاری نخواهد شد.

 

*مصدومیت 8 هزار نفر در تصادفات

 

وی با اشاره به افزایش 48 درصدی سفرهای نوروزی امسال در کشور گفت: بیش از 430 نفر در تصادفات جانباخته اند و 8 هزار نفر نیز مصدوم شده اند.

هادیان فر واژگونی خودروها را عامل 30 درصد از تصادفات اعلام کرد و اذعان داشت: سرعت غیرمجاز و ناتوانی در کنترل ماشین و همچنین خواب آلودگی راننده منجر به واژگونی شده است.

 

وی از رانندگان خواست تا در هنگام خستگی از ادامه مسیر خودداری کرد و هر دو ساعت رانندگی حتما 15 دقیقه استراحت داشته باشند و با هدف رسیدن به شهر و انجام استراحت، رانندگی خود را ادامه ندهند.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی ناجا در این خصوص گفت: 60 درصد از تصادفات و واژگونی ماشین ها در 30 کیلومتری نزدیک شهرها انجام شده است.

 

کد خبر 1160602

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha