اروپا، نقض حقوق بشر فعالان سیاسی در بحرین را محکوم کرد

تعدادی از کشورهای اروپایی نقض حقوق بشر علیه زندانیان سیاسی و ایجاد ترس و ارعاب علیه فعالان در بحرین را محکوم کردند.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از منامه پست، تعدادی از کشورهای اروپایی در جریان چهل و نهمین نشست شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد که در ژنو برگزار شد، نقض حقوق بشر و بد رفتاری با زندانیان سیاسی در بحرین را محکوم کردند.

 

مسئولان کشورهای بلژیک، لوکزامبورگ و هلند در بیانیه ای مشترک اعلام کردند که هرگونه ارعاب و انتقام علیه فعالان در جامعه مدنی که با نمایندگان و سازوکارهای سازمان ملل متحد در زمینه حقوق بشر تعامل دارند، محکوم است.

 

این مسئولان به ابتسام الصائغ، فعال حقوقی بحرین و استفاده دولت بحرین از برنامه پگاسوس در عملیات جاسوسی برای تلفن همراه وی  و همچنین گروهی از مدافعان آزادی های عمومی و حقوق بشر اشاره کردند.

 

این مسئولان افزودند که مقامات بحرینی همچنین سید احمد الودایی، مدیر مؤسسه حقوق و آزادی های بحرین را پس از مشارکتش در نهادهای معاهده و شورای حقوق بشر و افشای تخلفات و بدرفتاری های وی در زندان های بحرین، هدف قرار دادند.

 

آنها همچنین به پرونده دکتر عبدالجلیل السنکیس، استاد دانشگاه بحرینی بازداشت شده  که از هفتم ژوئیه  2021 میلادی تا امروز در اعتراض به بدرفتاری در زندان های بحرین و مصادره تحقیقاتش در اعتصاب غذا است، اشاره کردند. السنکیس تحقیقات خود را به مدت چهار سال در زندان آل خلیفه نوشت.

 

علاوه بر این، این مسئولان به پرونده عبدالهادی الخواجه، فعال حقوق بشر برجسته بحرینی که تابعیت دانمارکی دارد، پرداختند. وی از 10 سال پیش به دلیل درخواست ایجاد دموکراسی در این کشور در زندان به سرمی برد. الخواجه یکی از قربانیان شکنجه و بدرفتاری در بحرین به شمار می آید.

 

مسئولان این سه کشور بر ضرورت پایان دادن به انتقام جویی ها علیه فعالان حقوق بشر و توقف هدف قرار دادن آنها و خانواده هایشان و محاکمه قضایی و انها آنها تاکید کردند و از مقامات بحرین خواستند تا همه زندانیان سیاسی را ازاد کنند.

کد خبر 1160673

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha