آغاز برنامه های «رباط پایتخت فرهنگی اسلامی ۲۰۲۲» در مراکش

وزارت جوانان و فرهنگ مراکش از آغاز فعالیت ها و برنامه های «رباط پایتخت فرهنگی اسلامی ۲۰۲۲» خبر داد.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از العین، وزارت جوانان و فرهنگ و ارتباطات مراکش با هماهنگی با سازمان آموزشی، علمی و فرهنگی جهان اسلام(آیسیسکو) جشن باشکوهی را به مناسبت «رباط پایتخت فرهنگی اسلامی 2022» با حضور مقامات عالی رتبه دولت مراکش، شخصیت‌ها، نویسندگان، اندیشمندان، هنرمندان و شمار زیادی از مردم آغاز کردند.

 

این جشن سرآغاز فعالیت برنامه های «رباط پایتخت فرهنگی اسلامی 2022» است که در طول سال 2022 میلادی ادامه خواهد داشت. اجرای مجموعه ای ازبرنامه ها و فعالیت ها در شهر رباط و شایر شهرهای مراکش برای نشان دادن جایگاه فرهنگی است که کشور مراکش به ویژه رباط از آن برخوردار است و سرشار از میراث فرهنگی مادی و غیرمادی است.

 

«محمد مهدی بن سعید» وزیر جوانان و فرهنگ و ارتباط مراکش گفت: انتخاب شهر رباط به عنوان پایتخت فرهنگی در جهان اسلام برای سال 2022 میلادی با نظارت محمد ششم، پادشاه  مراکش نشان می هد که این شهر از جایگاه ویژه ای در منطقه آفریقایی، عربی و کشورهای جهان اسلام و جهان برخوردار است. این شهر به عنوان یک شهر همزیستی فرهنگی است که جنبه های اصالت، مدرنیته و پروژه های توسعه طلبانه را در خود جمع کرده است.

 

اسماء غلالو، شهردار شهر رباط گفت: پروژه های فرهنگی در رباط به درخشندگی فرهنگی این شهر کمک می کند. همچنین این پروژه ها نشان می دهد که دولت تصمیم دارد تا رباط را به یک قطب تمدنی و فرهنگی جهانی تبدیل کند.

 

غلالو افزود: این جشن از زوایای چندگانه هنری و فرهنگی این شهر پرده برمی دارد و چهره مراکش را به عنوان سرزمین مدارا و تنوع تقویت می کند.

 

کد خبر 1160698

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha