ماسال؛ شهری رویایی برای سفر نوروزی

شهرستان ماسال با دارا بودن ییلاقات سرسبز و دریای ابر مقصد مناسبی برای مسافران نوروزی است.

خبرگزاری شبستان_ماسال، مائده فلاحتکارضیابری: بسیاری از گردشگران و توریستهای داخلی و خارجی ماسال را با نام بهشت گیلان و بلکه ایران می شناسند و اگر از میهمانانی که به این شهرستان می آیند بپرسید اکثر قریب به اتفاق آنها دلیل سفر به این استان را دیدن دریای ابر ماسال عنوان می کنند.

 

شهرستان ماسال یکی از شهرهای استان گیلان است که دارای ییلاقات زیبا و سرسبزی می‌باشد که آدمي از حظ بصري آن سير نمي‌شود نوشيدن آب گواراي چشمه‌سارانش، تجربه‌اي بسيار شيرين و به ياد ماندني برای مسافران به همراه دارد.

 

دهکده اولسبلنگاه در ماسال یکی از دیدنی‌ترین و زیباترین ییلاقات این دیار است که در فاصله حدود ۲۵ کیلومتری شمال غرب این شهرستان قرار دارد این دهکده ییلاقی خوش منظره دارای مراتع بسیار بوده و خانه‌های موجود در آن اکثرا از چوب ساخته شده است.

 

قدم زدن در مکانی مرتفع میان طبیعت بکر آرامشی به همراه خواهد داشت که در هیچ کجای دنیا نخواهید یافت تنها صدایی که به گوشتان میرسد صدای پرندگان و گوسفندان و شاید نسیمی است که در میان درختان میپیچد وتنها مناظری ک می‌بینید طبیعت وکوهها و درختان سر به فلک کشیده است و اما حیرت انگیزترین چیزی که توجه شما را به خود جلب میکند سفیدی یکدست است که حس متفاوتی به شما میدهد، سفیدی که خود را میان ابرها حس می‌کند، ابرهایی که از زیر پاهایتان در حال عبورند.

 

ماسال و ییلاقاتش با داشتن رودخانه‌هایی همچون مرغک شاندرمن و رودخانه خالکایی و آبشارهای فراوانی مانند آبشار ویوز در اولسبلنگاه، آبشار تولی نساء و آبشار رامینه، زیبایی بینظیری را به دست آورده‌اند، ماسال از داشتن غارهای باستانی و زیبا هم بی‌بهره نیست.

 

 

عید نورز امسال با سالهای گذشته فرق داشت، زیرا روزهای بهار درحالی آغاز شد که سرمای زمستان را بدرقه نکرد و شاهد هوایی بهاری اما سرمای زمستانی و برفی در ییلاقات ماسال هستیم.

 

بعد از دو سال وقفه کرونایی، سیر و سفرهای نوروزی به شهرستان ماسال شدت گرفت به‌طوری‌که طی روزهای اخیر شاهد ترافیک سنگینی در خیابان‌های این شهر و ییلاقات بودیم.

 

بهشت گیلان، فرصتی برای رهایی از روزمرگی و چشیدن طعم شیرین آزادی و آسودگی است که ما را با خود به دنیایی متفاوت می‌برد و برای چند ساعتی هم که شده حس آرامش واقعی را به ما هدیه می‌دهد.

 

کمتر کسی است که به ییلاقات ماسال سفر کرده و مناظر مه‌گرفته و ابری آن را تجربه نکرده باشد، زیرا ابرها جلوه ویژه و بی‌نظیر بلندی‌های طبیعت اولسبلنگاه هستند که دمادم به مهمانی خانه‌ها و مردم باصفای این ییلاق شگفت انگیز می‌آید.

 

چشم اندازهای خیره کننده ییلاقات، ابرها و مه‌هایی که هر از گاهی مهمان مردم می‌شود و خانه‌ها و زیبایی‌ها را در می‌نوردند، پیچش‌های جاده که با درختان انبوه در هم تنیده‌اش، خانه‌ها و کلبه‌های چوبی با سقف‌های رنگی، همه گزینه‌های مختلفی برای عکاسی و شکوفا شدن خلاقیت و ذوق و هنر را پیشنهاد می‌دهد.

 

در این راستا با چند تن از مسافران نوروزی که به شهرستان ماسال سفر کرده‌اند مصاحبه‌ای کوتاه انجام شده است که در ادامه به آن می‌پردازیم؛

 

 

«ستایش طاووسی» با بیان اینکه از تهران به این شهرستان آمده‌ام تا تعطیلات نوروزی را بگذرانم اظهار کرد: اینجا بهشت جهان است زیرا علاوه بر زیبایی منحصر به فردش شاهد بارش برف بهاری در آغازین روزهای بهار بودیم.

 

این مسافر نوروزی با بیان اینکه آرامش واقعی را می‌توان در ییلاقات این منطقه حس کرد افزود: برای ما تهرانی‌ها که وسط دود در حال گذران زندگی هستیم، این سرسبزی و تمیزی هوا حکم بهشت را دارد.

 

وی با بیان اینکه دل کندن از این ییلاق فوق العاده و رفتن به زندگی روزمره و شهر شلوغ بسیار سخت است گفت: اگر تبلیغات خوبی از این مناطق شود قطعا مردمان ایران زمین به جای سفر به خارج از کشور به این مناطق می‌آیند و از بودن در اینجا لذت می‌برند.

 

«زهرا رضایی» یکی دیگر از گردشگران با اشاره به اینکه از اراک به این شهرستان آمده‌ام تصریح کرد: پیاده روی بین مردم روستا و خانه‌های چوبی، در کنار گاوها و گوسفندهایی که در حال چرا هستند، حس ناب طبیعت را در من زنده کرده است.

 

وی با بیان اینکه سرمای این منطقه آن هم در دل کوه‌ها و میان ابرها بسیار دلپذیر است افزود: می‌توانم به جرأت بگویم بهشت را با تمام زیبایی‌هایش از نزدیک لمس کردم.

 

این مسافر اراکی با اشاره به اینکه صبح زود خود را غرق در ابرها دیدم که تا کنون چنین چیزی را تجربه نکرده بودم، گفت: در اینجا به کل آدم از زندگی روزمره و تکراری فاصله می‌گیرد و خود را در میان بهشت برین می‌بیند.

 

ییلاقات اولسبلنگاه و سوئه چاله فقط تکه‌ای از ییلاقات این منطقه است، ییلاقات را باید رفت و دید و نه گفت و شنید، حتی گزارش تصویری هم نمی‌تواند بیانگر آن همه زیبایی و طراوت و آرامش باشد، زيرا طراوت و آرامش، حس کردني است نه نوشتني و به تصوير کشيدني.

 

 

*غار آویشو

یکی‌دیگر از مناطق دیدنی ماسال غارآویشو است که مطمئنا با سر زدن به آن حیرت‌زده می‌شوید، این غار فاصله 22 کیلومتری از مرکز شهر دارد و در دل طبیعت استان گیلان واقع شده است.

 

از وسط غار آویشو یک رود می‌گذرد که جلوه‌ای زیبا به این مکان بخشیده و گردشگران با قدم گذاشتن در آن با دیدن این منظره شگفت‌زده می‌شوند، انتهای این غار نیز یک آبشار وجود دارد که عکاسان می‌توانند از آن تصاویر زیبایی را به ثبت برسانند.

 

این غار بزرگ‌ترین غار آبی جهان نیز محسوب می‌شود و گردشگران زیادی از سراسر جهان برای مشاهده شگفتی‌های آن به استان گیلان قدم می‌گذارند.

 

 

 

کد خبر 1160717

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha