آماده سازی ۲۰۰ بقعه متبرکه در استان کرمان برای جمع خوانی قرآن کریم

حجت الاسلام جلالی با اشاره به برنامه های پیش بینی شده در طرح ضیافت الهی گفت: به همین منظور زیرساخت های لازم برای ۲۰۰ جلسه جمع خوانی قرآن در حال ایجاد است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان؛ حجت الاسلام علی جلالی، ظهر یکشنبه(7 فروردین) در حاشیه بازدید از طرح آرامش بهاری در آستان امامزاده محمد کرمان گفت: این طرح با تدارک برای تحویل سال نو در آستان امامزادگان آغاز شد.

 

 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کرمان با اشاره به پیش بینی استقبال بسیار خوب از این موضوع، افزود: طبق آمارها، بالای 40 هزار نفر در لحظه تحویل سال در جوار امامزادگان استان بودند.

 

 

وی ادامه داد: بعد از تحویل سال نیز ایجاد پایگاه هایی با عنوان خیمه های معرفت به منظور کار برای کودک، ارائه مشاوره و  پاسخ به سئوالات شرعی ایجاد شد.

 

 

حجت الاسلام جلالی به حضور 74 مُبلغ در این پایگاه ها اشاره و ابراز امیدواری کرد: فضاسازی لازم با انجام برنامه های معنوی در این پایگاه ها برای ورود به ماه مبارک رمضان نیز ایجاد شود.

 

 

وی برگزاری مسابقات فرهنگی و ایجاد ایستگاه های صلواتی و آماده سازی 31 بقعه متبرکه برای اسکان مسافران نوروزی را از دیگر اقدامات اوقاف استان در طرح آرامش بهاری عنوان کرد.

 

 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کرمان اظهار کرد: طرح بعدی اوقاف «ضیافت الهی» است که چند برنامه از جمله جمع خوانی قرآن در آن پیش بینی شده و به همین منظور زیرساخت های لازم برای 200 جلسه همخوانی قرآن در حال ایجاد است.

 

 

وی برپایی کرسی های تلاوت قرآن با حضور قاریان ممتاز استانی و در صورت امکان دعوت از قاریان بین المللی، دعوت از مفسرین قرآن و اعزام مبلغ از قم و استان را از دیگر موارد پیش بینی شده در طرح ضیافت الهی برشمرد.

 

 

حجت الاسلام جلالی تصریح کرد: در ادامه طرح ضیافت الهی، طرح «ضیافت همدلی» با افطاری های ساده، اطعام غذای گرم و تهیه سبدهای غذایی در ماه مبارک رمضان انجام می شود.

 

 

 وی در پایان با اشاره به شعار سال، تصریح کرد: ما به شعار سال به عنوان دستور مقام معظم رهبری نگاه می کنیم تا این موضوع جدی گرفته شود ضمن اینکه در خصوص فعالیت های دانش بنیان، سازمان اوقاف کارهایی را از سال گذشته از جمله در بخش پزشکی، دامداری و... شروع کرده و در استان کرمان نیز اقداماتی انجام شده است.

کد خبر 1160718

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha