همایش استانی شعر « لاله های غریب » تمدید شد

آخرین مهلت ارسال آثار به همایش استانی شعر « لاله های غریب » تا فردا( دوشنبه، ۸ فروردین) تمدید شد

«رضا ثقتی» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت با اشاره به تمدید مهلت ارسال آثار به همایش استانی شعر « لاله های غریب » تا فردا(دوشنبه، ۸ فروردین) اظهارکرد: این همایش با موضوع شهدای ترور به‌ویژه با محوریت شهید «ابوالحسن کریمی» برگزار می‌شود.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان با تاکید بر معرفی شهدا به عنوان قهرمان ملی با بهره‌گیری از ظرفیت‌های فرهنگی و هنری افزود: برجسته کردن شهدای مظلوم ترور برجسته کردن مظلومیت و حقانیت جمهوری اسلامی ایران است.

 

وی با بیان اینکه تاکنون بالغ بر ۱۲۰ اثر به دبیرخانه همایش شعر « لاله های غریب» ارسال شده است اعلام کرد: «دشمن شناسی و ایستادگی در مقابل آنان»، «پاک دستی، ساده زیستی، اخلاق‌مداری و تعهد انقلابی» و «شهیدان ترور نماد ایثار، شهادت و خدمت به مردم» سه محور این همایش استانی است.

 

ثقتی در ادامه داوران این همایش استانی را مورد اشاره قرار داد و بیان کرد: «مجتبی حاذق»، «سید صادق باقی زاده» و « استاد م.موید» به قضاوت آثار ارسالی در این همایش می‌نشینند.

 

وی از شاعران استان خواست تا دو اثر در قالب‌های کلاسیک، نو و سپید خود را جهت شرکت در همایش به دبیرخانه آن به نشانی اینترنتی https://gilan.navideshahed.com و یا دبیرخانه همایش واقع در رشت، خیابان حافظ، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان، طبقه دوم، معاونت امور هنری و سینمایی ارسال کنند.

 

ثقتی تصریح کرد: اختتامیه این همایش ساعت ۱۷ عصر روز چهارشنبه (۱۰ فروردین) در منزل پدری شهید ابوالحسن کریمی واقع در لاهیجان، خیابان امام خمینی (ره)، خمیر کلایه، بازارچه منجمی، روبروی تاکسی تلفنی ممتاز برگزار می‌شود.

 

گفتنی است، شهید ابوالحسن کریمی، رئیس کل دادگستری استان گیلان بود که در شامگاه(۱۳ فروردین) سال ۱۳۶۵ در نزدیکی مسجد گلشاهی لاهیجان مورد حمله مسلحانه منافقان قرار گرفت و بر اثر اصابت گلوله به شهادت رسید.

کد خبر 1160758

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha