۴ میلیون و ۷۰۰ هزار مسافر نوروزی به گیلان سفر کردند

جهانی با تاکید بر اینکه تاکنون چهار میلیون و ۷۱۷ هزار و ۸۳۷ مسافر نوروزی به گیلان وارد شده‌اند گفت: آمار ورود مسافران و گردشگران نوروزی به گیلان امسال در مقایسه با مدت مشابه سال قبل حدود ۳۷ درصد افزایش داشته است.

«ولی جهانی» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت، آخرین آمار ورود مسافران نوروزی به استان گیلان را تا تاریخ ششم فروردین 1401 برشمرد و اظهار داشت: تاکنون چهار میلیون و 717 هزار و 837 مسافر نوروزی به گیلان وارد شده‌اند که این آمار در مقایسه با مدت مشابه سال قبل حدود 37 درصد افزایش داشته است.

 

مدیرکل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری گیلان با بیان اینکه پروتکل‌ها و دستورالعمل‌های بهداشتی در مراکز اقامتی و تاسیسات گردشگری استان رعایت می‌شود عنوان کرد: در همین راستا و از ابتدای شروع طرح نوروزی تاکنون انجام پایش و گشت‌های نظارت و بازرسی در دستور کار قرار گرفته است.

 

جهانی آماری هم در مورد میزان اقامت مسافران نوروزی و گردشکران در تاسیسات و مراکز اقامتی استان گیلان ارائه داد و تصریح کرد: از 25 اسفند 1400 تا اواخر وقت شنبه ششم فروردین 1401، تعداد 907 هزار و 658 نفر شب در مراکز اقامتی ثابت و موقت گیلان اقامت کردند که این آمار هم به نسبت سال گذشته بیش از 123 درصد افزایش داشته است.

 

وی با تاکید بر اینکه تاکنون 380 مورد بازرسی از تاسیسات گردشگری استان گیلان توسط اداره کل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری گیلان انجام گرفته است افزود: مسافران و گردشگران نوروزی می‌توانند انتقادات، پیشنهادات و شکایات خود را از طریق سامانه پیام کوتاه ۲۰۰۰۴۴۰، سامانه تلفنی ارتباط مردمی و رسیدگی به شکایات کشور ۰۹۶۲۹ و روابط عمومی ستاد استان :۳۳۷۲۶۷۸۳ - ۰۱۳ در میان بگذارند. 

 

مدیرکل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری گیلان ضمن اشاره به بازدید مسافران نوروزی از بناها و اماکن تاریخی استان خاطرنشان کرد: تاکنون پنج هزار و 200 اثر تاریخی در گیلان شناسایی و هزار و 200 اثر آن در فهرست آثار ملی ثبت شده است همچنین گیلان از حیث ثبت آثار تاریخی مقام چهارم را در کل کشور دارد. 

کد خبر 1160759

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha