ایجاد نخستین موزه تخصصی قرآنی در سومین حرم اهل بیت (ع)

ایمانیه گفت: نخستین موزه تخصصی قرآنی در سومین حرم اهل بیت (ع) در اطراف حرم مطهر حضرت شاهچراغ (ع) با با مساعدت وزیر کشور و تولیت آستان مقدس احمدی و محمدی (ع) احداث می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، «محمدهادی ایمانیه»، امروز (یکشنبه 7 فروردین) در جلسه تکریم «محمد نعمتی»، هنرمند خوشنویس قرآنی در شیراز گفت: برای راه اندازی نخستین موزه تخصصی قرآنی در سومین حرم اهل بیت (ع) در اطراف حرم مطهر حضرت شاهچراغ (ع) تلاش می کنیم.

استاندار فارس افزود: در تلاش هستیم تا نخستین موزه قرآنی در شهر شیراز را با مساعدت وزیر کشور و تولیت آستان مقدس احمدی و محمدی (ع) احداث کنیم.

وی اضافه کرد: این موزه در یکی از ساختمان های حرم مطهر حضرت شاهچراغ (ع) و یا اطراف آن با حمایت تولیت آستان مقدس احمدی و محمدی (ع) و همکاری دستگاه های مربوطه احداث خواهد شد.

ایمانیه تاکید کرد: از نظر اساتیدی همچون  استاد نعمتی برایراه اندازی این موزه تخصصی قرآنی استفاده خواهد شد و با استفاده از گنجیه های ارزشمند و منابع و مستندات اسلامی و نسخه های خطی، چاپ سنگی قرآن مجید و ... این موزه قرآنی به مکانی جذاب برای علاقمندان تبدیل خواهد شد.

وی ادامه داد: تکریم از مقام هنر یک تکلیف دولتی است و مسئولان امور فرهنگی در کنار انجام فعالیت های فرهنگی باید بسترهای مناسبی برای ارائه نظر اهالی فرهنگ و هنر فراهم کنند.

ایمانیه تاکید کرد: ساخت نخسیتن موزه قرآنی در اطراف حرم مطهر حضرت شاهچراغ (ع) امری مهم است و فرصت نمایش انواع هنرهای اسلامی مرتبط با موضوعات قرآنی را فراهم می کند.

کد خبر 1160765

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha