رویکرد دانشگاه آزاد اسلامی آموزش مهارت به دانشجویان است

سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی واحد کهگیلویه و بویراحمد گفت: تاکنون تقاضاها برای دانشگاه آزاد اسلامی کسب مدرک بوده است، اما رویکرد دانشگاه آزاد اسلامی کسب مهارت برای راه اندازی شغل است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یاسوج، «رحیم اکرامی» امروز (۷ فروردین ماه) در گفت و گو با خبرنگاران درباره توسعه آموزش و کارآفرینی در دانشگاه آزاد اسلامی، گفت: به باور بنده و تاکید ریاست دانشگاه آزاد اسلامی کشور، رسالت دانشگاه تربیت انسان در رویکرد جدید جزو رسالت دانشگاه محسوب می‌شود

 

سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی واحد کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه از بعد فرهنگی، معنوی و آماده‌سازی افراد برای بازار کار از اهمیت برخوردار است، اظهار کرد: در ۴۰ ساله دوم انقلاب باید بتوان در بعد فرهنگی اقدامات در ابعاد مختلف همچون آموزش افراد در زندگی اجتماعی و تقویت روحیه معنوی در نسل جوان مهارت‌های لازم را به این افراد آموخت.

 

وی ادامه داد: در این اقدام فرد از مهارت لازم برخوردار است و تاکنون تقاضاها برای دانشگاه آزاد اسلامی کسب مدرک بوده، اما رویکرد دانشگاه آزاد اسلامی کسب مهارت برای راه‌اندازی شغل است تا فارغ‌التحصیل دانشگاه آزاد اسلامی به‌دنبال استخدام در یک شرکت نباشد.

 

اکرامی با اشاره به اینکه در حوزه فناوری دانشگاه محل تولید علم بوده و علم باید پاسخگوی نیازهای جامعه باشد و بتواند مسائل جاری جامعه را حل و فصل کند، افزود: در گام دوم انقلاب دانشگاه حوزه تولید علم مورد توجه قرار می‌گیرد. برای مثال اینکه استاد دانشگاه مقالات متعدد منتشر کرده کافی نیست، بلکه کار علمی اساتید باید کاربردی و پاسخگوی نیازهای روز جامعه باشد یا بتواند مسائل جامعه را حل و فصل کند.

 

سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی واحد کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: در وضعیت کنونی نمی‌توان دانشگاه را محدود در محیط آموزشی دانست، چون دانشگاه نسبت به جامعه مسئولیت داشته و باید در بطن جامعه رفته و در حوزه حل مسائل اجتماعی، آسیب‌های جامعه، ایجاد شغل برای جوانان یا اشتغال همراه با آموزش یا صنایع ارتباط برقرار کرد.

 

وی با بیان اینکه دانشگاه باید در حین آموزش دانشجو به حل مسئله  بپردازد و  به این ترتیب زمینه کسب مهارت و شغل در آینده ایجاد شود، ادامه داد: بخش عمده‌ای از جوانان و فارغ التحصیلان نمره علمی مناسبی کسب می‌کنند، اما برای کسب مهارت نیازمند گذراندن دوره هستند تا بتوان در حین آموزش مهارت‌های مناسب کسب کنند.

 

اکرامی درباره اجرای طرح‌های کارآفرینی در واحد کهگیلویه و بویراحمد هم گفت: این استان بستر مناسب برای راه اندازی سراهای نوآوری است و در حال حاضر ۲۰ هسته فناوری در مرکز استان مستقر شده و سه هسته در مرحل تولید رسیده و هم اکنون مجوزها را اخذ می‌کنند

 

سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی واحد کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه در استان «خانه خلاق» راه‌اندازی می‌شود، گفت: در استان کهگیلویه و بویراحمد پردیس دانشگاهی تشکیل و بخشی از آن به پارک علمی و فناوری استان تبدیل شده؛ البته این فضا با حمایت‌های معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری به هسته‌های فناور و شرکت‌ های دانش بنیان مستقر شده و سراهای نوآور را تشکیل داده است.

 

وی درباره استقبال دانشجویان از طرح های کارآفرینی هم گفت: اغلب دانشجویان و اساتید از این طرح‌ها استقبال می‌کنند، اما با حضور دانشجویان در دانشگاه شاهد حضور بیش از پیش آنها در این طرح‌ها هستیم.

کد خبر 1160766

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha