صد درصد دانش‌آموزان گیلانی دز اول واکسن را تزریق کرده اند

​فائزی از هماهنگی و برگزاری جلساتی با رؤسای ادارات آموزش و پرورش گیلان جهت برگزاری کلاس‌های حضوری خبر داد گفت: صد در صد دانش‌آموزان ۹ تا ۱۷ سال استان گیلان با دریافت دز اول در برابر پاندمی کرونا واکسینه شده‌اند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت، «محمد فائزی» شامگاه یکشنبه(۷ فروردین) در گفت‌وگوی خبری اظهار داشت: طبق مصوبه ستاد ملی مدیریت و مبارزه با بیماری کرونا و همچنین ستاد استانی مقرر است که بعد از تعطیلات عید نوروز آموزش به شکل حضوری در مدارس استان گیلان دنبال شود.

 

مدیرکل آموزش و پرورش گیلان با تاکید بر اینکه شرایط لازم برای برگزاری حضوری مدارس فراهم است تصریح کرد: روند واکسیناسیون به جایگاه بسیار مناسبی رسیده است و برابر آماری که از دانشگاه علوم پزشکی گیلان ارائه شده صد در صد دانش‌آموزان 9 تا 17 سال ما با دریافت دز اول در برابر پاندمی کرونا واکسینه شده‌اند.

 

فائزی با بیان اینکه 93 درصد از دانش‌آموزان گیلانی 9 تا 17 سال دز دوم واکسن را دریافت کرده‌اند اضافه کرد: علاوه بر اینها تاکنون 96 درصد از معلمان و فرهنگیان استان گیلان دز اول واکسن و 85 درصدشان دز دوم را تزریق کرده‌اند که آمار بسیار خوبی است.

 

وی از هماهنگی با ادارات ذیربط و برگزاری جلساتی با رؤسای ادارات آموزش و پرورش گیلان جهت برگزاری کلاس‌های حضوری خبر داد و یادآور شد: ادارات و مدارس با مدیران و معلمان هماهنگی‌های لازم را دارند و اطمینان داریم این وضعیت باثبات به همراه پروتکل‌های بهداشتی می‌تواند نگرانی‌های خانواده‌ها را برطرف کند.

 

مدیرکل آموزش و پرورش گیلان خاطرنشان کرد: معتقدیم اگرچه فرهنگیان و معلمان در  مدتی که درگیر کرونا بودیم زحمات زیادی را متقبل شدند و بخشی از انتظارات ما را در حوزه آموزش به جای آوردند اما آموزش مجازی انتظارات تعلیم و تربیت را برآورده نمی‌کند.


 

کد خبر 1160834

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha