بقعه متبرکه ‌امامزاده جعفر (ع) شهرستان گچساران میزبان طرح نوروزی آرامش بهاری

حجت‌الاسلام نصیرالاسلامی گفت: طرح نوروزی آرامش بهاری با اجرای برنامه های مختلف فرهنگی، اجتماعی و قرآنی در بقعه متبرکه امامزاده جعفر علیه السلام شهرستان گچساران برگزار می شود.

حجت‌الاسلام عباس نصیرالاسلامی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در یاسوج، اظهار کرد: خیمه معرفت در طرح نوروزی آرامش بهاری، چند سالی است که در بقاع متبرکه شاخص استان کهگیلویه و بویراحمد برگزار می شود.

 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: طرح نوروزی آرامش بهاری با اجرای برنامه های مختلف فرهنگی، اجتماعی و قرآنی در بقعه متبرکه امامزاده جعفر علیه السلام شهرستان گچساران برگزار می شود.

 

حجت الاسلام نصیرالاسلامی افزود: در طرح نوروزی آرامش بهاری، خیمه معرفت در قالب دو غرفه پاسخگویی به سوالات شرعی و غرفه فرزند آوری و جمعیت در حرم مطهر با حضور یک نفر مبلغ اعزامی از قم فعال است.

 

وی خاطرنشان کرد: طرح نوروزی آرامش بهاری با هدف ارایه خدمات به زائران و مسافران در طول ایام نوروز فعال است.

 

بقعه متبرکه امامزاده جعفر علیه السلام در مجاورت جاده گچساران به بابامیدان در دشتی وسیع در روستای امامزاده جعفر علیه السلام و ۲۰ کیلومتری شهرستان نفت‌خیز گچساران قرار گرفته، این مکان علاوه بر موقعیت ویژه استراتژیکی و اهمیت اقلیمی از جمله زیارتگاه‌ های معتبر به شمار می‌رود.

 

حرم مطهر حضرت امامزاده جعفر علیه السلام شهرستان گچساران به لحاظ موقعیت جغرافیایی آن در مسیر جاده گچساران به شیراز یکی از بهترین مکان هایی است که در طول شبانه روز زائران بسیاری دارد.

 

شجره نامه امامزاده به استناد اعتقادات محلی از اولاد و احفاد حضرت امام موسی کاظم علیه السلام است و امامزاده دارای کرامات زیادی است و مردم آن سامان به آن اعتقاد دارند و گاه شبانه روز برای ادای حاجت در این مکان بیتوته می کنند.

کد خبر 1160962

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha