راه اندازی نمایندگی تعاون، کار و رفاه اجتماعی در دشتیاری

نماینده مردم چابهار، نیکشهر، کنارک، قصرقند و دشتیاری در مجلس شورای اسلامی گفت: با توجه به ظرفیت های پرشمار شهرستان تازه تاسیس دشتیاری، راه اندازی نمایندگی تعاون، کار و رفاه اجتماعی در عین شهرستان ضروری و قابل اهمیت است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از زاهدان، عین الدین سعیدی در دیدار با حامد آرامش سرپرست اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان افزود: در شهرستان دشتیاری عمده فعالیت تعاونی ها در حوزه صید و صیادی هستند و می بایست با نگاه هدفمند و با برنامه تقویت شوند.


وی اظهار داشت: استقرار مرکز آموزش فنی و حرفه ای ضرورت دیگری در شهرستان دشتیاری محسوب می شود و باید از تمام ظرفیت ها برای تربیت نیروی انسانی ماهر با توجه به چشم انداز توسعه ای سواحل مکران بهره برد.

 

نماینده مردم چابهار در مجلس شورای اسلامی در ادامه به نبود بیمارستان تأمین اجتماعی در این شهرستان اشاره کرد و گفت: مردم این شهرستان برای استفاده از خدمات بیمارستان تأمین اجتماعی باید کیلومترها مسافت طی کنند تا در شهرستان دیگری بتوانند این خدمات را دریافت کنند، بنابر این می طلبد تا کار احداث بیمارستان تأمین اجتماعی در این شهرستان دنبال شود.

 

سرپرست اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی سیستان و بلوچستان هم در این دیدار گفت: این اداره کل به تبع وزارت خانه متبوع با جامعه هدف گسترده ای روبروست و خدمات متنوعی را به آنها ارائه می دهد.

 

حامد آرامش افزود: سال ۱۴۰۱ سال مهم و پرکاری برای مسئولان است و اداره کل تعاون کار و رفاه اجتماعی سیستان و بلوچستان نیز از همه توان و ابزار ممکن در راه خدمت رسانی به مردم و تحقق شعار سال استفاده می کند.

 

وی بیان کرد: مجوز احداث مرکز تحقیقات و تعلیمات حفاظت فنی و بهداشت کار با محوریت مشاغل دریایی در چابهار در گذشته اخذ شده است که با توجه به اجرای طرح توسعه سواحل مکران و استقرار صنایع مختلف در منطقه، راه اندازی این مرکز  با رویکرد حفظ و صیانت از نیروی انسانی مولد و منابع مادی از طریق ارائه خدمات آموزشی و پژوهشی در حوزه ایمنی و بهداشت کار می تواند نقش مهمی در پیشگیری و کاهش از حوادث ناشی از کار داشته باشد.

 

سرپرست اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان گفت: با توجه به تأسیس چند شهرستان کردید در استان و پراکنده بودن شهرها از یکدیگر، برای اینکه جامعه هدف تعاون، کار و رفاه اجتماعی و دستگاه های تابعه از این خدمات بهره مند شوند، راه اندازی نمایندگی یا اداره امری اجتناب ناپذیر است که امیدواریم با حمایت و پیگیری مجمع نمایندگان استان در مجلس و مساعدت مسئولان مربوطه، این مهم در آینده نزدیک محقق شود.


آرامش اظهار داشت: در صورت تامین مسکن برای مجموعه فرهنگی ورزشی کارگران و اقامتگاه کارگری در چابهار، امیدواریم بتوانیم با راه اندازی این مجموعه، یکی از خواسته های جامعه شریف کارگران ، کارآفرینان و تعاونگران این منطقه را جامه عمل بپوشانیم.

کد خبر 1160986

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha