فراهم کردن فرصت اشتغال زایی در جوار آستان مقدس امامزاده روح الله الحسنی(ع)/ توزیع ۱۰ هزار بسته معیشتی میان اقشار محروم

حجت الاسلام رسولی اشتغال و کارآفرینی را یکی از رویکردهای آستان امامزاده روح الله الحسنی(ع) در سال جدید دانست و گفت: فضایی در کنار این آستان مقدس برای ایجاد کارگاه و اشتغال زایی فراهم شده و برای کسانی که ایده و طرح اشتغال زایی دارند وام اعطا می شود.

به گزارش خبرنگار گروه قرآن و معارف خبرگزاری شبستان، رهبر معظم انقلاب اسلامی بر ضرورت تبدیل بقاع متبرکه و امامزادگان به قطب فرهنگی کشور تاکید کرده‌اند؛ یکی از مراکزی که می توانند نقش اثرگذاری در تحقق شعار سال و موضوعات فرهنگی ایفا کنند، امامزادگان و بقاع متبرکه هستند، در سالهای گذشته نیز این اماکن مقدس در بحث خدمت رسانی به محرومین،اشتغال زایی و فعالیت های فرهنگی نقش اثرگذاری داشته اند، یکی از امامزادگانی که همواره در جهت رفع محرومیت،کارآفرینی گام های اثرگذاری برداشته است،امامزاده روح الله الحسنی(ع) واقع در تهران،خیابان امام خمینی(ره) است.

 

حجت الاسلام «حجر رسولی»، در گفت و گو با خبرنگار گروه قرآن و معارف خبرگزاری شبستان با اشاره به رویکردها و برنامه های آستان مقدس امامزاده روح الله الحسنی(ع) در بحث کارآفرینی و اشتغال در سال 1401 اظهار کرد: با توجه به اینکه به شعار سال جدید با عنوان«تولید،دانش بنیان و اشتغال» نامگذاری شده است،به همین جهت تلاش داریم که در سال جدید بحث اشتغال و کارآفرینی که در آستان مقدس دنبال می شود را تقویت کنیم.

 

مدیر آستان مقدس امامزاده روح الله الحسنی(ع) افزود: در سال جدید بنا داریم که افرادی که ایده کارآفرینی دارند را حمایت و وام اشتغال برای آنها اعطا کنیم و مساعدت های لازم از آنها با همکاری کمیته امداد امام خمینی(ره) داشته باشیم، ضمن اینکه سال گذشته ما در فضای این آستان مقدس فضایی برای اشتغال آماده کرده ایم.

 

ایجاد کارگاه اشتغال در جوار آستان مقدس امامزاده روح الله الحسنی(ع)

حجت الاسلام رسولی با اشاره به ایجاد کارگاه اشتغال در فضای این آستان مقدس گفت: در فضای طبقه پایین و بالای آستان مقدس امامزاده روح الله الحسنی(ع) کارگاه اشتغال زایی ایجاد کردیم که 20 بانوی سرپرست خانوار در بحث تولید و عرضه محصولات خانگی در صحن آستان فعالیت دارند. این کارگاه  با اعتباری بالغ بر 500 میلیون تومان سال گذشته آماده برای کسب و کار آماده و بهره برداری شد و بنا داریم که در سال جدید بخشی دیگر از کارهای عمرانی این کارگاه انجام و ظرفیت آن تکمیل شود و در اختیار کسانی که تمایل به کسب و کار در این فضا دارند،قرار گیرد.

 

وی با اشاره به ایجاد اشتغال برای 30 نفر در خارج از این آستان مقدس گفت: سال گذشته با توجه به توانمندی و تخصص افراد برای کسانی که جویای کار بودند در مجموعه های دیگر اشتغال ایجاد کردیم و بنا داریم امسال نیز این رویکرد به همت آستان مقدس امامزاده روح الله الحسنی(ع) تقویت شود،تا گامی در جهت تحقق شعار سال برداریم.

 

تحت پوشش قرار دادن ۳۰۰ خانواده محروم

مدیر آستان مقدس امامزاده روح الله الحسنی(ع) با اشاره به رویکرد کمک رسانی این آستان مقدس برای محرومین و نیازمندان گفت: این آستان مقدس دو قشر محروم را تحت پوشش دارد و به آنها کمک رسانی می نماید،قشر اول که بیش از دو هزار خانواده محروم و بی بضاعت هستند، افرادی هستند که به صورت موردی به این آستان معرفی می شوند و اغلب آنها در مناطق روستایی حاشیه تهران زندگی می کنند که سعی می کنیم در بحث توزیع بسته های معیشتی، اهدای لباس مناسب در فصل های مختلف سال به آنها کمک کنیم و در صورتی که بیمار هستند بحث ویزیت رایگان یا پرداخت هزینه های داروی آنها را برعهده بگیریم و یا در زمینه های پیرایش و... به آنها خدمت رسانی کنیم.

 

فراهم کردن زمینه ازدواج آسان

وی ادامه داد:به غیر از کمک رسانی به این افراد این آستان مقدس 300 خانواده نیازمند را تحت پوشش دارد و در مناسبت های مختلف در بحث توزیع سبدهای معیشتی،پرداخت هزینه های درمان به صورت ثابت به آنها کمک رسانی می کند. ضمن اینکه این آستان مقدس در بحث تهیه جهیزیه برای جوانان در شرف ازدواج نیز فعالیت دارد به گونه ای که در سال گذشته توانستیم از صفر تا صد تامین جهیزیه، رهن منزل،هزینه های اتاق عقد،ایجاد اشتغال برای هفت داماد جوان را انجام دهیم.

 

 توزیع ۱۰ هزار بسته معیشتی

مدیر آستان مقدس امامزاده روح الله الحسنی(ع) با اشاره به توزیع بسته های معیشتی به اقشار محروم در مناسبت های مختلف به همت این آستان مقدس گفت: در سال گذشته 10 هزار بسته معیشتی در چندین مرحله توزیع گردید.

 

فرهنگسازی جهاد تبیین

وی تحقق موضوع «جهاد تبیین» که مورد تاکید مقام معظم رهبری بوده است، را یکی دیگر از محورهای مورد توجه از سوی این آستان مقدس دانست و تاکید کرد: سال گذشته  در همین راستا سلسله جلسات سبک زندگی اسلامی، فرزند آوری را در این آستان واجب التعظیم برگزار کردیم و این جلسات در سال جدید هم ادامه دارد،همچنین امسال بنا داریم که دوره های سواد رسانه ای را به صورت تخصصی برگزار کنیم، تا به افرادی که در فضای مجازی فعالیت دارند، به کمک اساتیدی که در آستان مقدس امامزاده روح الله الحسنی(ع) حضور دارند، خوراک فرهنگی در فضای مجازی ارایه دهیم.

 

حجت الاسلام رسولی با اشاره به برنامه های آستان مقدس امامزاده روح الله الحسنی(ع) در ایام نوروز گفت:برنامه های آرامش بهاری از 28 اسفند تا13 فروردین در این آستان برگزار می شود و برنامه های شاد و مفرح نوروزی ویژه کودکان،برپایی ایستگاه نقاشی،غرفه پاسخ به سوالات شرعی و مشاوره با حضور مبلغین، ایستگاه صلواتی، ارایه خدمات فرهنگی برای گردشگران و توزیع بسته های فرهنگی برگزار می شود.

 

ویژه برنامه های ماه ضیافت الهی

وی به برنامه های آستان مقدس امامزاده روح الله الحسنی(ع) به مناسبت ماه مبارک رمضان اشاره کرد و گفت: این آستان مقدس در ماه مبارک رمضان به صورت شبانه روز باز است و به مناسبت ماه ضیافت الهی برنامه مناجات خوانی در 30 شب ماه مبارک در این امامزاده مقدس برپا است، همچنین برپایی محافل انس با قرآن کریم با حضور قاریان بین المللی، حمایت از ایتام به مناسبت سالروز ولادت امام حسن مجتبی(ع) از برنامه های آستان مقدس امامزاده روح الله الحسنی(ع) در ماه ضیافت الهی است.

 

مدیر آستان مقدس امامزاده روح الله الحسنی(ع) با اشاره به کمک رسانی به محرومین به همت این آستان واجب التعظیم گفت: به مناسبت ایام نوروز 800 بسته معیشتی میان اقشار بی بضاعت توزیع گردید، تا بخشی از مشکلات معیشتی اقشار محروم در ایام نوروز برطرف گردد.

 

کد خبر 1161060

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha