حمایت و تشویق گردشگران  از زیبایی حجاب در مسجد جامع یزد

تعدادی از گردشگران حاضر در مسجد جامع از زیبایی حجاب و اجرای باسلیقه بحث حجاب در بنای تاریخی مسجد جامع تحسین کردند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یزد، مسجد جامع یزد یکی از بناهای تاریخی و با قدمتی است که توانسته در سال های اخیر بسیاری از گردشگران داخلی و خارجی را به خود جذب کند.

 

در سال های گذشته یکی از مباحثی که به نحوی حاشیه هایی را به همراه داشت، عدم رعایت حجاب در این بنای مذهبی و تاریخی بود.

 

در ایام نوروز امسال شهرداری یزد با نهادهای فرهنگی مذهبی استان اقدام به اعطای چادر به گردشگران کرده است که آنها با حجاب وارد این مکان مقدس کنند.

 

اما تنها رعایت حجاب نیست که در این مکان مورد توجه قرار گرفته، بلکه اصل زیبایی نیز در چادرهایی اعطایی به بانوان نیز توانسته نظر گردشگران را به خود جلب کند.

 

چادرهای زیبایی که به صورت امانت به بانوان داده می شود از جنس نانو و تمیز است که همین امر باعث شده تا گردشگران با این چادرهای زیبا به ثبت عکس و خاطرات خود بپردازند.

 

 

یکی از بانوان حاضر در این مسجد جامع در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان گفت: یکی از اقدامات مناسبی که در این مسجد به عنوان مکان مقدس و مذهبی انجام شده توجه به زیبایی حجاب بوده است که خوشبختانه امسال انجام شده است.

 

وی بیان کرد: حضور فعال در مسجد و اجرای برنامه های مختلف فرهنگی توانسته گردشگران را به این مکان تاریخی جذب کند و در کنار آن نیز توجه به امر حجاب توانسته مدت زمانی هرچند کوتاه، بانوان را با حجاب برتر مورد توجه قرار دهد.

 

این گردشگر بیان کرد: اگرچه در مکان های دیگر شاهد توجه کمتر به امر حجاب هستیم اما امیدواریم در اماکن مذهبی و مقدس که به نوعی دارای احترام هستند شاهد اجرای چنین کارهایی البته با سلیقه بیشتر در جهت جذب و نه دفع گام برداشته شود.

 

یکی دیگر از این گردشگران نیز با اشاره به توجه به سلیقه های مختلف و بحث زیبایی وجود حجاب در این اماکن تاریخی و مذهبی گفت: خوشبختانه بالاخره شاهد توجه به امکان مذهبی شدیم و شاهد حضور با حجاب بانوان در مسجد هستیم که توانسته مسجد جامع را مورد توجه عموم مردم قرار دهد.

 

وی بیان کرد: ما با سلیقه و برنامه ریزی می توانیم به بهترین نحو مردم را جذب برنامه های فرهنگی کنیم و بدون نارضایتی مردم را جذب کنیم که نمونه آن را در مسجد جامع شاهد هستیم ولی امیدواریم که با سلیقه های بهتر و بیشتر شاهد اجرای چنین برنامه هایی در اماکن مقدس و مذهبی و تاریخی باشیم.

 

کد خبر 1161102

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha