فعالیت بیش از ۱۲۰ گروه جهادی نوروزی در استان کرمان تشریح شد

مسئول بسیج سازندگی سپاه ثارالله استان کرمان گفت: بعد از برگزاری کارگروه بسیج سازندگی در اواخر سال گذشته و تشکیل قرارگاه ملی خدمات رسانی نوروز در سازمان بسیج سازندگی کشور و فعال شدن قرارگاه عهد خدمت برای خدمت رسانی؛ ۱۴ قرارگاه در استان فعال شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان؛ سرهنگ پاسدار جواد جلالی، سه شنبه(۹ فروردین) در جمع خبرنگاران گفت: بعد از برگزاری کارگروه بسیج سازندگی در اواخر سال گذشته و تشکیل قرارگاه ملی خدمات رسانی نوروز در سازمان بسیج سازندگی کشور و فعال شدن قرارگاه عهد خدمت برای خدمت رسانی؛ 14 قرارگاه در استان فعال شد.

 

 

 

مسئول بسیج سازندگی سپاه ثارالله استان کرمان افزود: از این تعداد، دو قرارگاه ملی در شهرستان های قلعه گنج و ریگان، یک قرارگاه استانی در مرکز استان و 11 قرارگاه منطقه ای و شهرستانی با اولویت شهرستان های شرقی و جنوبی استان فعال شد.

 

 

 

وی با بیان اینکه در قرارگاه ریگان 15 گروه جهادی به تعداد 500 نفر جهادگر در قالب هفت گروه بومی و هشت گروه غیربومی از تهران، اصفهان و مازندران به خدمت رسانی مردم این منطقه مشغول شدند؛ اظهار کرد: در قرارگاه قلعه گنج هم 27 گروه جهادی به تعداد 824 نفر در قالب 12 گروه جهادی بومی و 15 گروه غیربومی از یزد، تهران و قم خدمت رسانی می کنند.

 

 

 

جلالی، عرصه های خدمت رسانی این گروه ها را که از اواخر اسفندماه سال گذشته فعالیت می کنند؛ احداث و تکمیل مدارس، منازل محرومین، احداث و ساخت سرویس بهداشتی و حمام، مشارکت در پروژه های آبرسانی، موضوعات فرهنگی، کشاورزی، اشتغال و مباحث آموزشی عنوان کرد.

 

 

 

وی در خصوص  فعالیت قرارگاه استانی هم توضیح داد: با استفاده از 30 گروه جهادی دانشجویی به تعداد 700 نفر جهادگر در مناطق محروم زرند، بردسیر، بم، زرند، ریگان، رودبار، قلعه گنج، منوجان و جیرفت خدمت رسانی در همه عرصه ها در حال انجام است و در بسیج طلاب هم با استفاده از هشت گروه جهادی به ظرفیت 220 طلبه در عرصه های فرهنگی، سبک زندگی، ازدواج آسان، توزیع گوشت قربانی و... خدمت رسانی می شود.

 

 

 

مسئول بسیج سازندگی استان کرمان با افزودن این مطلب که گروه های جهادی دانش آموزی هم در اکثر شهرستان ها فعال هستند؛ عمده فعالیت این گروه ها را که ۴۰ گروه به ظرفیت ۴۰۰ نفر هستند را تقسیم شادی، کمک های مؤمنانه، کاشت نهال و درختکاری عنوان کرد و گفت: گروه های جهادی جامعه پزشکی هم متشکل از 120 نفر در قالب طرح شهید رهنمون در شهرستان های زرند، رفسنجان، جیرفت، بم، کرمان و بردسیر به رائه خدمات تخصصی پزشکی و درمانی مشغول هستند.

 

 

 

وی تصریح کرد: سرکشی از گروه های جهادی در استان و روند ساماندهی و پشتیبانی از این گروه ها با قوت بیشتر و استفاده از همه ظرفیت ها به ویژه تعامل با دستگاه های اجرایی در دستور کار بسیج سازندگی است تا در طول سال با استفاده از شبکه گسترده این گروه ها به حل مشکلات مردم بپردازیم.

کد خبر 1161113

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha