تشرف ۳ میلیون مسافر نوروزی به امامزادگان مازندران

حجت الاسلام حیدری با بیان اینکه از ۲۹ اسفندماه سال گذشته تاهشتم فروردین امسال ۳ میلیون و ۲۰۰ هزار مسافر به زیارت آستان مقدس امامزادگان مازندران تشرف یافتند، گفت: در همین مدت حدود ۵ هزار نفر در سوئیت‌ها، زائرسراها و اتاق‌های بقاع متبرکه اسکان یافتند.

حجت‌الاسلام «ابراهیم حیدری‌جناسمی» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در شهرستان ساری با اشاره به سال‌نو و سفرهای نوروزی در استان اظهار کرد: طرح آرامش بهاری پس از دو سال وقفه به علت شیوع ویروس کرونا در ایام عید نوروزی امسال در مازندران اجرا شد.

 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران با بیان اینکه ۱۴۰امامزاده و بقاع متبرکه مازندران با اجرای برنامه‌های فرهنگی و مذهبی مجری طرح آرامش بهاری هستند، افزود: مابقی امامزادگان مازندران نیز در این ایام میزبان زائران و مسافران نوروزی هستند.

 

وی با بیان اینکه ۵۰ مبلغ اعزامی و ۸۵ روحانی مستقر در طرح آرامش بهاری حضور دارند، تصریح کرد: ۴۰ خیمه معرفت در آستان مقدس امامزادگان و بقاع متبرکه مجری طرح آرامش بهاری مازندران برپا شد که فعالیت‌های فرهنگی در آن به اجرا در آمده است.

 

حجت الاسلام حیدری از وجود ۷۰۰سوئیت، زائرسرا و اتاق در امامزادگان و بقاع متبرکه مازندران خبر داد و گفت: اکثر این‌ها جزو زائرسرا هستند که در طول سال به خصوص ایام نوروز زائران و مسافران در آن اسکان می‌یابند.

 

وی با بیان اینکه از ۲۹اسفندماه سال گذشته تا هشتم فروردین امسال ۳میلیون و ۲۰۰هزار مسافر به زیارت آستان مقدس امامزادگان مازندران تشرف یافتند، افزود: در همین مدت حدود ۵هزار نفر در سوئیت‌ها، زائرسراها و اتاق‌های بقاع متبرکه مازندران اسکان یافتند.

 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران تصریح کرد: در مراسم لحظه تحویل سال‌نو حدود ۸۰۰هزار نفر در جوار آستان مقدس امامزادگان مازندران حضور یافتند.

 

حجت الاسلام حیدری خاطرنشان کرد: در هفته ابتدایی سال جدید با توجه به برودت هوا و دستور رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه مبنی بر فراهم کردن اسکان مسافران در بقاع متبرکه و مساجد، تمامی اماکن مذهبی بین راهی استان آماده اسکان مسافران نوروزی بودند.

 

وی عنوان کرد: برای روز طبیعت نیز تمامی اماکن مذهبی که در فضای جنگلی قرار دارند و یا دارای فضای مناسب هستند، آماده پذیرایی و استقبال از مسافران و زائران هستند و از مسافران درخواست می‌شود در محیط‌های جنگلی بقاع متبرکه که اقدام به روش کردن آتش کردند، پس از پایان سفر حتما از خاموش شدن آتش اطمینان حاصل کنند.

کد خبر 1161119

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha