خدمت‌رسانی ۲ موکب فردوس به زائران امام رضا(ع)  در ایام نوروز

غلامی گفت: در ایام تعطیلات نوروز امسال، ۲ موکب فردوس با همت دبیرخانه کانون های خدمت رضوی خراسان جنوبی و کانون مرکزی این شهرستان به زائران امام رضا(ع) خدمت رسانی می کنند.

«محمدعلی غلامی» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند با اشاره به برپایی ۲ موکب میقات الرضا(ع) در شهرستان فردوس در ایام نوروز ۱۴۰۱، گفت: این موکب‌ها با همت دبیرخانه کانون های خدمت رضوی خراسان جنوبی و کانون مرکزی شهرستان فردوس به منظور ارایه خدمات فرهنگی، اسکان و پذیرایی از مسافران نوروزی و زائران امام هشتم در مبادی ورودی شهرستان فردوس برپا شده است.

 

مسئول کانون مرکزی خدمت رضوی شهرستان فردوس با بیان اینکه pفعالیت موکب های امام رضا(ع) از ۲۸ اسفند سال گذشته آغاز شده و تا ۱۳ فروردین ماه جاری ادامه دارد، افزود: یکی از این موکب ها شب ها در محل آستان امامزادگان سلطان محمد و سلطان ابراهیم و موکب دیگر هم ظهر و شب در محل مجتمع بین راهی باغشهر اسلامیه مستقر است.

 

وی بیان کرد: روزانه ۱۰ نفر از خادمیار رضوی در این موکب‌ها به مسافران نوروزی و زائران امام رضا(ع) خدمت رسانی می کنند.

 

غلامی از توزیع ۶ هزار پرس غذای گرم و پنج هزار بسته متبرک آستان قدس رضوی بین مسافران نوروزی و زائران رضوی خبر داد و تصریح کرد: همچنین ۲ خیمه معرفت و یک پایگاه سلامت نیز در جوار موکب باغشهر اسلامیه فعال است و خدمات فرهنگی و سلامت به زائران امام رئوف ارائه می دهند.

 

مسئول کانون مرکزی خدمت رضوی شهرستان فردوس با بیان اینکه در این موکب ها روزانه پذیرای پنج هزار نفر از مسافران هستیم، عنوان کرد: در این مدت هشت خانواده را نیز به نیت امام رضا(ع) در منازل مسکونی پیش بینی شده، اسکان دادیم.

 

وی در پایان یادآور شد: محور اصلی ارتباطی مشهد به استان‌های جنوبی ایران (به‌جز سیستان و بلوچستان) از فردوس عبور می‌کند.

 

 

کد خبر 1161213

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha