خواب آلودگی عامل اساسی در واژگونی خودروها است/اثرسازنده ایستگاه های ایمنی و سلامت

سرهنگ شاکری با اشاره به واژگونی خودروها گفت: خواب آلودگی عامل اساسی در واژگونی خودروها و تصادفات جاده ای است.

سرهنگ «روح اله شاکری« در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان اصفهان به تصادفات نوروزی و حوادث جاده ای طول سال اشاره کرد و اظهارداشت: واژگونی خودرو سهم بالای 30 درصدی از تصادفات و از عوامل تلفات جاده ای در جاده های این استان است.

رئیس راه های روستایی پلیس راه استان اصفهان افزود: خواب آلودگی در کنار عدم کنترل خودرو با سرعت بالا عامل اساسی در واژگونی خودروها و تصادفات جاده ای در این استان بوده که خسارت های زیادی را وارد کرده است.

 

وی ادامه داد: 55 درصد تصادفات نوروز امسال واژگونی و یا برخورد با اشیا بوده که خستگی راننده و عدم توانایی در کنترل خودرو عامل آن بوده است.

 

اثرسازنده ایستگاه های ایمنی و سلامت

 

سرهنگ شاکری با اشاره به برپایی ایستگاه های ایمنی و سلامت و کمپ های گردشگری روستایی و عشایری در ایام نوروز گفت: این اقدام در کاهش تصادفات و به دلیل رفع خستگی ها موثر بوده است.

وی ادامه داد: رانندگان پس از حداکثر2 ساعت رانندگی به 15 دقیقه استراحت نیاز دارند تا اینکه به دور از خستگی ادامه مسیر بدهند و همین موضوع در کاهش تصادفات نقش دارد.

رئیس راه های روستایی پلیس راه استان اصفهان خاطرنشان کرد: رانندگان برای پایان سفر خود عجله نکنند که این کار حادثه ساز است.

 

کد خبر 1161258

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha