کلیه مدارس گیلان ملزم به برگزاری حضوری کلاس‌های درس هستند

فائزی با تاکید بر اینکه مدارس برای آموزش حضوری آمادگی دارند گفت: کلیه مدارس تحت پوشش آموزش و پرورش گیلان ملزم به رعایت پروتکل‌های بهداشتی و برگزاری حضوری کلاس‌های درس از ۱۴ فروردین هستند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت، «محمد فائزی» شامگاه امشب(سه‌شنبه، ۹فروردین) در گفت‌وگوی خبری تمهیدات آموزش و پرورش برای برگزاری حضوری مدارس از ۱۴ فروردین را برشمرد و اظهار داشت: کرونا بخش مهمی از فعالیت های اجتماعی را تحت تاثیر قرار داد و تعلیم و تربیت آسیب‌های فراونی دید.

 

سرپرست اداره کل آموزش و پرورش گیلان با بیان اینکه سامانه شاد کاستی‌های تعطیلی مدارس در دوران کرونا را کاهش داد افزود: از همه معلمان و فرهنگیان که در طول این سه سال ایثارگرانه امر تعلیم و تربیت را پیش بردند تشکر میکنم اما واقعیت این است که آموزش مجازی اهداف تعلیم و تربیت را به شکل کامل برآورده نمی‌کند.

 

فائزی عدم برقراری ارتباط کامل دانش‌آموز و معلم را از جمله آسیب‌های و مضرات آموزش مجازی و آن لاین دانست و تصریح کرد: در حال حاضر با توجه به رعایت پروتکل‌ها و تزریق واکسن شرایط کمی تغییر پیدا کرده و می‌توانیم آموزش و پرورش را به صورت حضوری پیگیری کنیم.

 

وی از پیشتازی استان گیلان در امر واکسیناسیون دانش آموزان در کشور خبر داد و اضافه کرد: وزارت آموزش و پرورش و رییس جمهور برای برگزاری حضوری کلاسهای درس تاکید ویژه دارند و وضعیت هم  به خوبی فراهم شده است.

 

سرپرست اداره کل آموزش و پرورش گیلان افزود: همه مدارسی که تحت پوشش آموزش و پرورش استان گیلان فعالیت میکنند حتی مقطع ابتدایی ملزم به اجرای دستورالعمل و برگزاری حضوری کلاسهای درس از ۱۴ فروردین هستند.

 

فائزی با تاکید بر اینکه مدارس برای آموزش حضوری آمادگی دارند و بر نحوه عملکرد آنها نظارت‌ می‌شود ابراز داشت: طبق آمارهای دانشگاه علوم پزشکی صد در صد دانش‌آموزان مقطع ۹ تا ۱۸ سال و ۹۳ درصد دانش‌آموزان همین بازه سنی دز دوم واکسن را دریافت نموده‌اند همچنین ۹۶ درصد معلمان هم دز اول واکسن را تزریق کرده‌اند.

 

وی اظهار داشت: با بازگشایی مدارس آموزش غیرحضوری تعطیل نمی‌شود زیرا آموزش آنلاین را دستاوردی بزرگ برای خود می‌دانیم و حتما از آن برای تکمیل روند تعلیم و تربیت و آموزش به دانش‌آموزانی که کسالت دارند و با دلیل موجه امکان حضور در مدرسه را ندارند استفاده به عمل می‌آوریم.

 

سرپرست اداره کل آموزش و پرورش گیلان تصریح کرد: همه تلاش و کوشش ما این است که با از سر گرفتن آموزشهای حضوری، بازگشایی مدارس و تفاهم مشترک با اولیا از ادامه روند افت تحصیلی آشکار و پنهان دانش‌آموزان جلوگیری به عمل آوریم.

 

فائزی با بیان اینکه مدارس غیرانتفاعی و غیردولتی شهریه‌ای که بابت فوق برنامه دریافت کرده‌اند را باید به اولیا برگردانند خاطرنشان کرد: در صورت مشاهده تخلف در مورد نحوه رعایت پروتکلهای بهداشتی دانش‌آموزان و اولیا آنها می‌توانند از طریق سامانه شکایت که طراحی شده و در اختیار آنان قرار گرفته مراتب را جهت پیگیری اطلاع رسانی کنند.

کد خبر 1161285

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha