احداث دهکده دانش‌بنیان در گیلان/ ۱۰۵ واحد صنعتی و تولیدی استان تحت تملک بانکها هستند

عباسی از احداث احداث دهکده دانش‌بنیان در گیلان خبر داد و ضمن دعوت از همه سرمایه‌گذاران علاقمند برای ورود به این حوزه گفت: ۱۰۵ واحد صنعتی و تولیدی گیلان تحت تملک بانکها قرار دارند و باید از این وضعیت خارج شوند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت، «اسدالله عباسی» شامگاه امشب(سه‌شنبه، ۹ فروردین) در برنامه ترنم بهاری شبکه استانی باران در گفتگو با گیلانی ها ضمن تبریک سال نو و گرامیداشت یاد و خاطره همه شهدای اسلام و انقلاب اظهار داشت: ارتحال ملکوتی حضرت آیت الله رودباری این عالم برجسته را هم خدمت همه تسلیت عرض می کنم.

 

استاندار گیلان با بیان اینکه امسال با رشد ۳۹ درصدی حجم ورود مسافران به گیلان بسیار بالا بود و بیش از پنج میلیون و ۵۰۰ هزار مسافر و بیش از یک میلیون و یکصد هزار خودرو وارد استان شده ‌اند عنوان کرد: حدود یک میلیون و ششصد هزار مسافر نیز در مراکز اقامتی ثابت و واحدهای بوم‌گردی استان گیلان اسکان داده شدند.

 

*کاهش ۱۴ درصدی تصادفات منجر به فوت

عباسی رفع نقاط پرخطر و حادثه خیز جاده ای گیلان و به تبع آن کاهش ۱۴ درصدی در آمار فوتی های ناشی از تصادفات را از دیگر دستاوردهای دیگر در تعطیلات نوروز امسال خواند و افزود: با بازگشایی سواحل استان گیلان شاهد ورود خیل عظیم گردشگران به سواحل بودیم که اقدامی بسیار ارزشمند توسط دولت بود.

 

وی با بیان اینکه کارهای بزرگ و بسیار مهمی باید در استان گیلان انجام شود تصریح کرد: دولت ما دولت مردمی است و ثابت شده هر وقت که در انجام کاری مردم را پای کار آورده ایم برنامه ها به شکل بسیار بهتری پیش رفته است.

 

نماینده عالی دولت در استان گیلان به بازدید اخیر خود از فعالیت گروههای جهادی در شهرستان شفت اشاره کرد و افزود: نحوه کار و فعالیت گروههای جهادی برای همه ما مدیران و مسئولان پیام دارد که چگونه می توان با دست خالی اما همتی بلند برای محرومیت زدایی مناطق روستایی و صعب‌العبور وارد میدان شد. 

 

استاندار گیلان اظهار داشت: مقام معظم رهبری امسال روی تولید دانش‌بنیان و اشتغال آفرین تاکید داشتند و دغدغه اصلی ما در کشورمان و گیلان همین بحث اشتغال است و طبق وعده دولت باید ۳۰ هزار اشتغال در استان گیلان ایجاد شود.

 

*۱۰۷۲ پروژه نیمه تمام در گیلان

عباسی وجود هزار و ۷۲ طرح و پروژه نیمه تمام در گیلان و لزوم تکمیل آنها برای اشتغالزایی را مورد تاکید قرار داد و گفت: در ایام تعطیلات نوروز امسال نخستین جلسه خود را برای تحقق شعار تولید دانش‌بنیان و اشتغال آفرین برگزار کردیم. 

 

وی ادامه داد: زمینی ۳۰ هکتاری را برای دهکده دانش‌بنیان استان گیلان در نظر گرفتیم و قصد داریم بسترهای لازم را فراهم کنیم و مجموعا ۸۷ میلیارد تومان را برای فعالسازی این مرکز و سرمایه گذاری اختصاص دادیم. 

 

نماینده عالی دولت در استان گیلان ابراز داشت: در مدت اخیر ۶۵ مجوز بی نام را در استان گیلان و در زمینه‌های کشاورزی، صنعتی و خدمات صادر کردیم و در سال ۱۴۰۱ این میزان را به ۵۰۰ مجوز بی نام خواهیم رساند.

 

استاندار گیلان ارتباط دهی شرکت‌های بزرگ استان با علوم دانش‌بنیان برای کاهش هزینه تولید را رویکرد مهم استانداری در سال جدید خواند و گفت: در منطقه آزاد و بندر کاسپین فضای بسیار خوبی برای تولیدات دانش‌بنیان وجود دارد که باید از آن استفاده شود.

 

عباسی با اشاره به اینکه ۱۰۵ واحد صنعتی و تولیدی گیلان تحت تملک بانکها هستند بر لزوم آزادسازی آنها تاکید نمود و عنوان کرد: قصد داریم با برگزاری یک همایش و اعلام فراخوان از سرمایه گذاران علاقمند خارج کشور برای سرمایه گذاری در استان گیلان دعوت به عمل آوریم.

 

وی با تاکید بر اینکه در سه هزار واحد تولیدی استان گیلان باید با اجرای تمهیداتی امر تثبیت شغل اجرایی شود اذعان کرد: هنرمندان و فعالان هنری صنایع دستی در ایام شیوع کرونا آسیب‌های فراوانی را متحمل شدند و دولت هم از آنان حمایت به عمل آورد که این روند برای افزایش نشاط در جامعه استمرار پیدا می‌کند.

 

* مشکلی در بازگشایی مدارس گیلان وجود ندارد

نماینده عالی دولت در استان گیلان با بیان اینکه هیچ مشکلی در بازگشایی مدارس استان از ۱۴ فروردین وجود ندارد گفت: وضعیت مهار کرونا در گیلان بسیار خوب بوده و انتظار دارم و توصیه میکنم مردم خوب گیلان در تزریق دز سوم واکسن هم اهتمام لازم را داشته باشند. 

 

استاندار گیلان افت شدید تحصیلی دانش‌آموزان در دوران شیوع کرونا را نگران کننده ذکر کرد و بیان داشت: امیدواریم با بازگشایی مدارس و حضوری شدن آموزش ها مشکلات موجود برطرف شود.

 

عباسی از افزایش تعداد ابتلا به کرونا در روزهای اخیر در استان گیلان به علت کاهش رعایت پروتکل های بهداشتی سخن گفت و ادامه داد: حذف مقررات دست و پاگیر از جمله مولفه های اساسی راهبرد اقتصاد مقاومتی است که لازم است در استان گیلان اجرایی شود. 

 

وی عنوان کرد: حدود دو هزار و ۸۰۰ واحد تولیدی در گیلان داریم که از حداکثر ظرفیت خود استفاده نمی‌کنند و قصد داریم با راه اندازی صندوق پیشرفت عدالت در استان از این واحدها به شکل اعطای تسهیلات و سرمایه در گردش حمایت به عمل آوریم.

 

نماینده عالی دولت در استان گیلان یادآور شد: فراهم آوردن فرصتهای شغلی در بخش کشاورزی و گردشگری اقدام دیگری است که باید نسبت به انجام آن اقدام کنیم همچنین رشد اقتصادی هشت درصدی را برای گیلان برنامه‌ریزی کردیم که باید برای تحقق آن تلاش کنیم.

 

استاندار گیلان افزایش صادرات از استان گیلان را مورد تاکید قرار داد و ابراز داشت: تولیدات دانش‌بنیان و تولیدات بخش کشاورزی بسیار برای استان گیلان حائز اهمیت است و می‌توانیم برای پوشش نیاز بازار کشورهای همسایه نقش آفرینی فعالی در این حوزه داشته باشیم.

 

عباسی برگزاری کارگروه رفع موانع تولید در استان گیلان به شکل مستمر را از دیگر دستاوردهای سال گذشته اعلام کرد و گفت: اینکه کارخانه و واحد تجاری با ظرفیت کامل خود فعالیت نکند مورد قبول ما نیست و حتما برای ارتقای ظرفیت آن‌ها که اشتغالزایی و افزایش تولید را به بار می‌آورد اقدام می‌کنیم.

 

وی در پایان مدیریت آب در بخش زراعی و کشاورزی و تامین نهاده های کشاورزی را هم از دیگر اهداف مهم استانداری گیلان در سال جدید ذکر و خاطرنشان کرد: خوشبختانه با بارش های باران خوبی در روزهای اخیر مواجه بودیم و بخشی از کمبودهای ما در حوزه منابع آبی برطرف شد و مردم هم نباید در مورد تامین آب کشاورزی نگرانی نداشته باشند.

 

کد خبر 1161289

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha