تاریخ و فرهنگ کهگیلویه و بویراحمد سرشار از زمینه غنی برای تولیدات سینمایی است

درخشان با بیان اینکه استان کهگیلویه و بویراحمد سرشار از زمینه های مناسب برای تولیدات سینمایی فاخر است، گفت: چراغ فرهنگ همواره در کهگیلویه روشن است و انشالله بتوانیم روشن تر آن را نگه داریم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یاسوج، به همت اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان کهگیلویه همایش تقدیر و تجلیل از «محمد سلیمی راد» فیلم سرباز شماره صفر، «سید هادی محقق» فیلم های دِرب، ممیرو و او خوب سنگ می زند و «سید رضا محقق» تهیه کننده فیلم دِرب سه هنرمند موفق سینما در کهگیلویه برگزار شد.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد در این آئین ضمن ارج نهادن به جایگاه و ارزش فرهنگی دکتر قادر آشنا، گفت: در عصر امروز فرهنگ از مولفه های اصلی قدرت در همه عرصه ها بوده و اگر فرهنگ مانند درخت باشد یکی از شاخه های مهم آن سینما است که با توجه به اثرگذاری قدرت فرهنگی، مورد تاکید اکثر دولت و کشورها است.

 

امین درخشان با بیان اینکه استان کهگیلویه و بویراحمد سرشار از زمینه های مناسب برای تولیدات سینمایی فاخر است، خاطرنشان کرد: مجاهدت های رزمندگان استان در دفاع مقدس، تاریخ و فرهنگ استان، جغرافیای طبیعی استان و سایر مسائل اجتماعی ظرفیت تولیدات سینمایی در استان دارند که شایسته توجه بیش از پیش است.

وی یادآور شد: سینما همچنان دچار اشکالاتی است و نیاز جدی به تقویت دارد و باور داریم دفاع مقدس، اجتماع و سیاست و همه موارد می تواند در عرصه سینما حرفی برای گفتن داشته باشند، کما اینکه شاهد تولیدات خوبی در حوزه سینما بودیم.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کهگیلویه و بویراحمد افزود: تقویت زیرساخت مناسب مورد تاکید و نیاز جدی اهالی هنر است و همان گونه که مردم ما با سینما رابطه خوبی دارند، بتابراین لازم است به تقویت زیرساخت ها بپردازیم.

درخشان ادامه داد: حضور دو اثر سینمایی از کهگیلویه در جشنواره فجر و قبل و بعد از آن در کره جنوبی، هند و برزیل با برادران محقق و سلیمی راد نشانه وجود استعدادهای هنری خوب در استان است.

 

وی خاطرنشان کرد: نباید صرفا به تجلیل از هنرمندان بپردازیم و باید در حوزه حمایت، پشتیبانی و نظارت در کنار آنها باشیم و انشالله از همه ظرفیت های استان برای حمایت از هنرمندان استفاده خواهیم کرد.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: چراغ فرهنگ همواره در کهگیلویه روشن است و انشالله بتوانیم روشن تر آن را نگه داریم.

 

 

 

 

کد خبر 1161373

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha