ضرورت استفاده از ظرفیت کانون های مساجد در جهت تحقق عدالت فرهنگی

حسنی گفت: با استفاده از پتانسیل ۲۳ کانون فرهنگی و هنری مساجد شهرستان خرم‌دره حرکتی در تراز انقلاب اسلامی در حوزه فرهنگ و هنر خواهیم داشت.

به گزارش خبرگزاری شبستان از زنجان، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان در دیدار با حجت‌الاسلام زاهدی امام جمعه و رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان خرم‌دره با اشاره بر استفاده از ظرفیت نهادهای مردمی در جهت رسیدن به اهداف فرهنگی و هنری خاطرنشان کرد: برای سهولت حرکت از بازوان کمکی یعنی از 23 کانون مساجد شهرستان کمک خواهیم گرفت.

 

امراله حسنی ادامه داد: این کانون ها بستر مناسبی در جهت تحقق عدالت فرهنگی علی‌الخصوص در مناطق  محروم هستند تا فعالیت‌های فرهنگی و هنری را در آن مناطق فعال نموده و کارهای شایسته‌ و حرکتی جدید در این راستا انجام دهیم.

 

این مقام مسئول با اشاره به جایگاه ائمه جمعه و روسای شورای فرهنگ عمومی شهرستان ها در تحقق اهداف فرهنگی افزود: با کمک شما در دوره جدید در شهرستان حرکت جدید و جهادی  در حوزه فرهنگ و ارشاد اسلامی خواهیم داشت.

 

حسنی تاکید کرد: امیدواریم با کمک افراد علمی همانند شما نگاه پایین دست به فرهنگ را تغییر داده و به اولویت‌های مهم  تبدیل کنیم تا حداقل انتظارات مقام معظم رهبری را در استان و شهرستان تحقق بخشیده و مخصوصا در حوزه فرهنگ عمومی تحرکی برمبنای ارزش‌های اسلامی انجام دهیم.

 

امام جمعه خرم‌دره نیز با تاکید بر نقش دین در حوزه فرهنگ خاطرنشان کرد: اگر دین به عنوان دانش، نقش آفرینی نکند فرهنگ ما و به طبع آن اقتصاد و سیاست ما اصلاح نخواهد شد.

 

حجت‌الاسلام زاهدی با اشاره به اینکه متأسفانه در دانشگاه افرادی هستند دین را یک دانش نمی‌دانند و دین را معرفتی اثبات نشدنی یا ابطال نشدنی می‌دانند اضافه نمود:  نتیجه آن این می‌شود که  نماز به عنوان فرهنگ نخواهد بود.

 

وی افزود: متأسفانه در ارائه راهکار برای حل مسائل فرهنگی از کتاب‌ها و منابع غربی استفاده می‌شود و منابع دینی مورد غفلت قرار می‌گیرد.

 

رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان خرم‌دره خاطرنشان کرد: تا زمانی که دین به عنوان علم تلقی نشود اقدامات موثری در حوزه فرهنگ صورت نخواهد گرفت.

 

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: متأسفانه مرجعیت بسیار محکمی در منابع غربی وجود دارد که آزار دهنده است اگر بخواهیم فرهنگ را متحول کنیم باید برنامه‌ای داشته باشیم و قرآن و روایات را به عنوان علم و واقعیت‌ها به جامعه منتقل کنیم.

 

 

 

کد خبر 1161408

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha