رفع آسیب های اجتماعی در خرمدره با اختصاص ۲۰۰ میلیون تومان اعتبار

حسنی از اختصاص ۲۰۰ میلیون تومان اعتبار به شهرستان خرم‌دره در جهت رفع آسیب‌های اجتماعی و فرهنگی خبر داد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از زنجان، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان در نشست صمیمی با اصحاب فرهنگ و هنر شهرستان خرم‌دره ضمن اشاره به تخصیص اعتبار 200 میلیون تومانی به شهرستان خرم‌دره گفت: این اعتبارت براساس جمعیت در میان شهرستان‌های استان توزیع گردیده است.

 

امراله حسنی ضمن تاکید بر تأثیرگذاری کارگاه آموزشی باحضور اساتید خبره کشوری در ارتقاء فرهنگ و هنر استان، خاطرنشان کرد : اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان آماده همکاری با انجمن‌ها، مؤسسه‌های فرهنگی و هنری در برگزاری این کارگاه‌های آموزشی است.

 

وی افزود: از انجمن‌ها درخواست می‌نمائیم تا برنامه‌های خود برای سال 1401 را ارائه نمایند تا اقدامات لازم در جهت تامین اعتبارات مورد نیاز صورت گیرد.

 

این مقام مسئول ادامه داد: در پایان سال گذشته با پیگیری‌های انجام شده توانستیم بودجه ای جهت تعمیرات فرهنگسراهای استان دریافت نمائیم و اقدامات لازم در روزهای آتی جهت تعمیرات صورت خواهد گرفت.

 

حسنی خاطرنشان کرد: اولین اقدامات در خصوص تعمیر فرهنگسرای امام خمینی (ره) خرم‌دره ایجاد پلاتو و تعمیر سالن اجتماعات است.

 

وی ضمن تاکید بر ایجاد نگاه بین بخشی در انجمن‌ها بیان کرد: به عنوان مثال می‌توان از متون ادبی نویسندگان شهرستان در تولید نمایش‌ها و فیلم‌ها استفاده نمود.

 

این مقام مسئول ادامه داد: برای رفع انجماد فرهنگی و هنری به وجود آمده آماده دریافت و حمایت از برگزاری برنامه‌های انجمن‌ها و مؤسسه‌های فرهنگی و هنری از جمله کارگاه‌های آموزشی با حضور اساتید کشوری، کتاب عکس جاذبه‌های فرهنگی، هنری و گردشگری شهرستان خرم‌دره با انتشار فراخوان، برگزاری جشنواره شعر دانشجوی و دانش‌آموزی هستیم.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان همچنین در جلسه شورای اداری استان ضمن تاکید بر اهمیت و جایگاه نقشه مهندسی استان بیان کرد: این برنامه که حاصل زحمت بیش از ۳۰۰ نفر از نخبگان کشور است که راه رسیدن به اهداف فرهنگی و هنری را برای ما مشخص نموده است.

 

این مقام مسئول افزود: نقشه مهندسی فرهنگی برنامه‌ای منطقی و اصولی است که برشهای استانی مشخص شده، شهرستان‌ها نیز برشهای شهرستانی را مشخص کنند.

 

وی با اشاره به جایگاه ویژه شورای فرهنگ عمومی در تعیین مسائل و برش‌های شهرستانی این نقشه افزود: با استفاده از نخبگان شهرستان اعم از اساتید دانشگاه و حوزه های علمیه، صاحب نظران حوزه فرهنگ و هنر، نهادهای مردمی و مسائل شهرستان‌ مناسب با وضعیت و موقعیت شهرستان خود را تعیین و برای طرح در  شورای فرهنگ عمومی نهایی گردد.

 

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان بیان داشت: پس از نهایی شدن مسائل در شورای فرهنگ عمومی شهرستان از طریق این شورا برای این مسائل راه‌ حل ارائه خواهد شد که برای هر سازمان وظیفه تعریف می شود و دستگاه‌ها با همگرایی حول یک مسئله به توافق می‌رسند.

 

وی در ادامه ضمن بازدید از کانون فرهنگی و هنری عمار گفت:  در نظر داریم در مرکز استان 10 کانون و در هر شهرستان حداقل یک کانون فرهنگی و هنری مساجد را بعنوان کانون معین رسانه‌ای‌ جامع تبدیل کنیم.

 

حسنی خاطرنشان کرد: این کانون‌ها فعالیت‌هایی در حوزه‌های مختلف رسانه اعم از تئاتر، فیلم کوتاه، رسانه و.... خواهند داشت.

 

وی افزود: با این فعالیت اقتصاد هنر نیز فعال شده و این کانون‌ها به یک موسسه کارآفرین با تعیین هدف تبدیل خواهند شد.

 

کد خبر 1161411

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha