ترویج و احیای فرهنگ ایثار و شهادت یک امر ضروری است

کهنسال گفت: زنده نگه‌داشتن یاد و نام شهدا و ترویج و احیای فرهنگ ایثار و شهادت و نشان دادن نقش رزمندگان در حماسه دوران دفاع مقدس یک امر ضروری است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از ساری و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران مازندران، «سعید کهنسال» در ادامه طرح سپاس از ایثارگران پس از دیدار حضوری با یازده خانواده معظم شهدا، جانبازان و آزادگان چالوس (منازل ایثارگران) با بیان اینکه تجلی فرهنگ ایثار و شهادت لازمه تکریم، تجلیل و احترام به خانواده های معزز شهدا و ایثارگران است، اظهار کرد: راه رستگاری، سعادت و موفقیت همه ما انسانها در سایه توسل به شهدای گرانقدر محقق خواهد شد.

 

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران مازندران دیدار با جامعه معزز ایثارگری را اثر بخش دانست و گفت: سرکشی از خانواده های عزیز شهدا، جانبازان و آزادگان یک نگاه ملی و ارزشی محسوب می گردد که باید به صورت یک فرهنگ در جامعه نهادینه گردد.

 

وی با بیان اینکه شهدا راه حق و حقیقت را به ما نشان دادند، افزود: شهدای عزیز آگاهانه و با درک بالا، مسیر درست را انتخاب کردند و به فیض عظمای شهادت رسیدند و موجب آسایش و امنیت کشور، نظام و انقلاب ما گردیدند.

 

کهنسال با تأکید به اینکه شهدا ناظر بر کار ما هستند، گفت: اگر امروز کشور ما به بالندگی، عزت و اقتدار دست پیدا کرده است بواسطه خون پاک شهیدان گرانقدر و رشادت ایثارگران بوده است.

 

وی تصریح کرد: اگر در زمینه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و انتقال آن در جامعه قصور و کوتاهی کنیم این امر نابخشودنی است و امروز همه ما باید در جهت احیاء و زنده نگه داشتن این فرهنگ در جامعه کوشا باشیم.

 

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران مازندران با اشاره به اینکه شهدا به قول خود عمل کردند، گفت: انتظار ما این است همانند شهدا عمل کنند و حافظ خون شهدا بوده و از ارزش های گرانسنگی که شهیدان برای ما به ارث گذاشته اند صیانت و پاسداری کنیم.

 

وی با بیان اینکه ما خدمتگزار خانواده های شهدا و ایثارگران هستیم اظهار کرد: خدمت ما در بنیاد جلب رضایت ایثارگر است که این خدمت درست و بی منت، رضایت خداوند را به همراه خواهد داشت.

 

کهنسال گفت: دعای خیر خانواده شهدا و ایثارگران موجب موفقیت ما در تمامی امور می گردد به شرطی که راه شهدا را ادامه دهیم و در مسیر سیره شهدای عزیز قدم برداریم.

 

وی اظهار کرد: در شهرستان چالوس از یازده خانواده معزز شهدا و ایثارگران (مدافع حرم، والدین، همسر، فرزندان شهدا و جانبازان هفتاد درصد در منزل) دیدار و ضمن تبریک سال نو، مسائل و مشکلات این خانواده ها را در بخش اشتغال فرزندان، وام مسکن، درمانی، تجهیزات پزشکی و...از نزدیک مورد بررسی و پیگیری قرار گرفت.

 

کهنسال تصریح کرد: به منظور تعامل و استفاده از ظرفیت های ادارات و نهادها برای حل مشکل ایثارگران جلسات جداگانه ای با امام جمعه و سپاه پاسداران چالوس برگزار کردیم.

 

کد خبر 1161551

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha