شهدا قهرمانان واقعی کشورند و باید بیش از بیش به نسل امروز معرفی شوند

حجت الاسلام برقراری گفت: شهدا قهرمانان واقعی کشورند و باید بیش از بیش به نسل امروز معرفی شوند.

 به گزارش خبرنگار شبستان از ملایر« حجت الاسلام محمد باقر برقراری» امروز در مراسم رونمایی از کتاب «من رضا هستم » در ملایر  ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای دفاع مقدس و شهدای شهرستان ملایر  گفت: شهدا مقام و منزلتی بس ارزشمند دارند و نزد خداوند از جایگاه ویژه ای برخوردارند که هر کس به این مقام  نمی‌ رسد.

  امام جمعه ملایر با بیان اینکه  شهدا در همه  زمینه ها الگویی کامل و جامع برای ما هستند و ما باید در ادامه مسیر شهدا حرکت کنیم افزود: امروز  بیان خاطرات و نوشتن زندگی نامه شهدا برای نسل جوان یک امر ضروری و. اجتناب ناپذیر است چرا که شهدا قهرمانان واقعی کشورند و باید بیش از بیش به نسل امروز معرفی شوند.

 وی با بیان اینکه نسل جوان امروز اپر با فرهنگ ایثار و شهادت آشنایی کامل پیدا کند در برابر خطرات و تهاجم فرهنگی دشمن بیمه خواهد شد تصریح کرد: نیاز است فرهنگ ایثار و شهادت را با نشر و تبیین وصیت نامه های شهدا و به تحریر در آوردن زندگی نامه شهدا  برای نسل جوان بازگو کنیم.

 وی  در ادامه به خصوصیات و ویژگیهای برجسته شهید رضا ساکی به عنولن شهید نخبه ، مومن و بسیجی اشاره کرد و گفت: این شهید والامقام در خانواده های وارسته و مومن رشد کرد و  با ادامه مسیر امام حسین(ع) در راه اسلام و قرآن جان خود را فدا کرد.

حجت الاسلام برقراری ولایت مداری را ویژگی بارز این شهید وارسته برشمرد و گفت: شهید والامقام جوانی فعال و دغدغه مند و نخبه بود که  با لباس غواصی به مقام والای شهادت نایل آمد.

 

در این  مراسم که در مجتمع فرهنگی و هنری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی ملایر برگزار شد  از کتاب من رضا هستم که مستند روایی از زندگی بسکتبالیست دانشجوی پزشکی وغواص شهید داریوش (رضا )ساکی  نوشته مهدی مسیبی است رونمایی شد.

تجلیل  پدر و مادر شهید والامقام ساکی ونویسنده وناشر کتاب و اهدای  تمبر یاد بود شهید هم به خانواده شهید وهمرزمان شهیدش از دیگر برنامه های این مراسم بود.

گفتنی است:  شهید رضا ساکی دراول مهرماه سال 1346 در شهرستان ملایر متولد شد. تحصیلات خودرا در مدارس این شهر با رتبه های عالی به پایان رساند

 و در سال 1364 در رشتۀ پزشکی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی پذیرفته شد. پس از آن به صورت داوطلبانه به

جبهه رفت.

 شهید  گرانقدر «رضا ساکی» یکی از ورزشکاران نمونه شهرستان و استان بود  این شهید بزرگوار در دوران دفاع مقدس مسئول دسته غواص انصارالحسین در منطقه عملیاتی  بار‌ها در عملیات‌های مختلف شرکت کرد و درسوم دی 1365 در منطقۀ اروندرود به شهادت رسید.

پیکر مطهر شهید «ساکی» بعد از ۱۱ سال با تلاش گروه تفحص شناسایی و به شهرستان ملایر منتقل و در گلزار شهدای بهشت هاجر ملایر به خاک سپرده شد.

کتاب «من رضا هستم» تالیف مهدی مسیبی است که  در یک هزار جلد توسط بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان همدان به چاپ رسیده است.

 

کد خبر 1161649

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha