یکی از اهداف مهم دولت سیزدهم، سرعت بخشیدن به فعالیت‌های اقتصادی است

رضایی میرقائد یکی از اهداف مهم دولت سیزدهم را سرعت بخشیدن به فعالیت‌های اقتصادی دانست و گفت: شتاب بخشیدن به تولید ملی و بالا بردن بهره‌وری در صنایع در کنار کاهش هزینه‌ها در رشد اقتصادی کشور تاثیرگذار است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از منطقه آزاد اروند، «محسن رضایی میرقائد» امروز (پنج شنبه ۱۱ فروردین) در حاشیه بازدید از شهرک های صنعتی آبادان و خرمشهر در جمع خبرنگاران، وجود نیروی انسانی توانمند در جنوب خوزستان را یک ظرفیت برای منطقه دانست و اظهار کرد: دانشگاه‌های منطقه می‌توانند در دانش بنیان کردن صنایع در این مناطق نقش ایفا کنند.

 

معاون اقتصادی رئیس جمهور با بیان اینکه دولت تلاش دارد تا موانع موجود برای تولید به ویژه تولید دانش بنیان را در کوتاه‌ترین زمان ممکن برطرف کند تا شاهد تحقق شعار سال باشیم افزود: برای رسیدن به رونق تولید و شکوفایی اقتصاد کشور، تولید با محوریت دانش بنیان و علمی کامل ترین راه است.

 

وی با اشاره به اینکه محدودیتی در ارائه تسهیلات به شرکت‌های تولیدی وجود ندارد تصریح کرد: برای حمایت از فعالیت‌های شرکت های دانش بنیان می بایست همکاری ها به صورت مستمر انجام شود.

 

رضایی میرقائد اضافه کرد: باید شرایط ایجاد رقابت این شرکت‌ها با رقبای خارجی فراهم شود، امیدواریم امسال سال خوبی برای توسعه شرکت‌های دانش بنیان باشد و با توجه به شعار سال از فرصت‌های استثنایی که در اختیار این حوزه قرار گرفته است به بهترین شکل استفاده شود.

 

وی یکی از اهداف مهم دولت سیزدهم را سرعت بخشیدن به فعالیت‌های اقتصادی دانست و ابراز کرد: شتاب بخشیدن به تولید ملی و بالا بردن بهره‌وری در صنایع در کنار کاهش هزینه‌ها در رشد اقتصادی کشور تاثیرگذار است.

 

معاون اقتصادی رئیس جمهور تسهیل در بازار کشور را بکی دیگر از هدف دولت برشمرد و تاکید کرد: شهرک صنعتی آبادان ظرفیت بالایی دارد و کارخانجات این شهرک در خاورمیانه نمونه هستند و تمامی مواد اولیه شوینده‌ها که کارخانه‌های تولید مواد شوینده کشور به آن نیاز دارد در شهرک صنعتی آبادان تولید می‌شود که این یک ظرفیت بزرگ به شمار می‌رود.

 

وی به صدور مجوز احداث شرکت پالایشگاه خوزستان در آبادان اشاره کرد و ادامه داد: احداث این واحد صنعتی به افزایش تولید پالایشگاه نفت آبادان کمک خواهد کرد و دولت سیزدهم با هدف رونق تولید و اشتغال مجوز احداث این پالایشگاه را صادر می کند.

 

رضایی میرقائد خاطر نشان کرد: امسال که سال دانش بنیان کردن صنعت ایران است امیدواریم در شهرک های صنعتی شاهد نوآوری و دانش بنیان کردن صنایع باشیم.

 

وی یاد آور شد: شرکت‌های دانش بنیان با توجه به داشتن ظرفیت‌هایی نظیر اقتصاد مبتنی بر دانش بومی و اتکا به توان علمی و پژوهشی داخلی، از ارکان بسترساز توسعه در چهارچوب اقتصاد به شمار می‌روند.

 

کد خبر 1161656

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha