آیین غبار روبی مساجد امروز در ایلام برگزار شد

آيين غبار روبي و عطر افشاني مساجد در آستانه ماه مبارک رمضان با حضور مسولان فرهنگي و اعضاي کانون هاي فهما به صورت نمادين در مسجد صاحب الزمان (عج) شهر ايلام برگزار شد.

 به گزارش خبرگزاری شبستان از ایلام، مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان ایلام، صبح امروز(۱۱ فروردین) در این مراسم، اظهار کرد: در آستانه حلول ماه مبارک رمضان، آیین غبار روبی و عطر افشانی مساجد به همت بچه های مساجد در سراسر استان برگزار  می شود.

 

حجت الاسلام« علی چراغی پور» یادآور شد: این مراسم امروز به صورت نمادین در مسجد مقدس صاحب الزمان (عج) شهر ایلام با حضور مدیران و مسئولان فرهنگی و اعضای کانون های مساجد برگزار شده است.

 

وی با بیان اینکه  ستاد کانون های فرهنگی و هنری مساجد در آستانه ماه مبارک رمضان ویژه برنامه های مختلفی در استان پیش بینی و اجرا خواهد کرد، افزود: این برنامه ها با آئین های غبار روبی مساجد در استان آغاز و تا پایان ماه مبارک رمضان  با اجرای برنامه های متنوع فرهنگی و هنری ادامه خواهد شد.
 

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان ایلام با اشاره به اینکه  اکثر این فعالیت ها با محوریت فعالیت های قرآنی در استان برنامه ریزی شده است، تصریح کرد :برگزاری محافل انس با قرآن کریم، اجرای طرح تلاوت نور، جز خوانی قرآن کریم، توزیع قرآن  نهح البلاغه و ادعیه ماه مبارک رمضان در سطح کانون ها، تعویض قرآن  و مهر مساجد از جمله این برنامه ها به شمار می رود.

 

حجت الاسلام چراغی پور گفت: توزیع کتاب و بسته های فرهنگی، طرح  برگزاری مسابقات  فرهنگی و کتابخوانی، اجرای رزمایش کمک های مومنانه و توزیع بسته های معیشتی و بازدید از برنامه ها و فعالیت های کانون های فرهنگی و هنری در ماه مبارک رمضان از دیگر برنامه های کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان یالام در ایام ماه مبارک رمضان است.
 

 

وی یادآور شد :کلیه این برنامه با رعایت کامل پروتکل های بهداشتی در سطح مساجد و کانون های فرهنگی و هنری  برگزار می شود و در این خصوص توصیه های لازم نیز به مدیران و اعضا کانون های شده است.

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان ایلام در پایان خاطر نشان کرد: با توجه تعطیلی مساجد در دو سال اخیر به علت  شیوع ویروس منحوس کرونا تلاش  خواهد  شد تا برنامه های ماه مبارک رمضان امسال با حضور پرشور عموم مردم به ویژه حضور پر رنگ جوانان و نوجوانان در این برنامه ها برگزار شود.

 

گفتنی است در این مراسم، مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، مدیر ستاد اقامه نماز استان، مدیر  ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان  و جمعی از اعضای کانون ها حضور داشتند.

 

کد خبر 1161680

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha