کاهش نرخ بیکاری کمتر از ۱۰ درصد در خوزستان برای سال جاری هدف گذاری شده است

خلیلیان از هدف گذاری در سال جاری برای کاهش نرخ بیکاری در استان خوزستان به کمتر از ۱۰ درصد خبر داد و گفت: اکنون نرخ بیکاری در استان خوزستان ۱۴.۵ درصد است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از منطقه آزاد اروند، «صادق خلیلیان» ظهر امروز (پنج شنبه ۱۱ فروردین) در حاشیه بازدید معاون اقتصادی رئیس جمهور و دبیر شورای عالی مناطق آزاد کشور از آبادان و خرمشهر، با اشاره به توجه خاص هیات دولت، به ویژه رئیس جمهور به خوزستان اظهار کرد: با توجه به سفرهای متعدد مسئولان عالی رتبه کشور به این استان، ۲۵ درصد دیگر به اعتبارات توزیع شده سال گذشته در سطح کشور به استان خوزستان اختصاص داده شد.

 

استاندار خوزستان به مصوبات سفر استانی هیات دولت به خوزستان اشاره کرد و افزود: خوشبختانه سهم بالایی از اعتبارات به این استان اختصاص پیدا کرد.

 

وی تصریح کرد: توسعه استان خوزستان در چارچوب مصوبات سفر استانی هیات دولت به خوزستان و تسهیل کارها در ابعاد مختلف از جمله توسعه و عمران شهرها و روستاها و ایجاد اشتغال برای کاهش نرخ بیکاری در اولویت کارهای امسال قرار دارد.

 

خلیلیان با بیان اینکه توسعه زیرساخت‌ها و رونق اقتصادی در آبادان و خرمشهر برای دولت مهم بوده و در اولویت قرار دارد اضافه کرد: در سال تولید، دانش بنیان و اشتغال آفرین، سعی بر این است تا اقدامات اشتغالزایی به ویژه در شهرک‌ها و نواحی صنعتی خوزستان برپایه دانش بنیان مورد توجه قرار گیرد تا اشتغال آفرینی و در عین حال تولید را افزایش و برای استان ایجاد ثروت کنیم.

 

وی نرخ کنونی بیکاری در این استان را ۱۴.۵ درصد اعلام کرد و یاد آور شد: کاهش نرخ بیکاری خوزستان به کمتر از ۱۰ درصد در سال جاری هدف گذاری شده است.

 

کد خبر 1161709

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha