پروژه حضرت نبی اکرم (ع) با سرمایه گذاری ۴۱۷ میلیارد تومان امروز آماده بهره‌برداری است

اسماعیلیان گفت: طرح حذف ورود مستقیم آب چاه های داخل شهر به شبکه توزیع و اجرای خطوط مستقل جمع آوری آب چاه‌ها و انتقال آب به مخازن ذخیره، با سرمایه گذاری ۴۱۷ میلیارد تومان امروز آماده بهره‌برداری شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از مشهد، «حسین اسماعیلیان» امروز پنجشنبه (۱۱ فروردین) در مراسم بهره‌برداری از طرح جمع‌آوری آب چاه‌های شهر مشهد بیان کرد: شهر مشهد با جمعیت بیش از ۳.۵ میلیون نفر، سالانه پذیرای ۳۰ میلیون زائر و مسافر است که تامین آب شرب این کلانشهر از طریق چهار سد و حدود ۵۰۰ حلقه چاه تامین می‌شود.

 

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب مشهد با بیان اینکه ۲۲۳ حلقه چاه از این تعداد داخل محدوده شهری واقع شده است؛ افزود: با توجه به گستردگی شبکه توزیع، شهر مشهد به ۲۱ پهنه فشاری تقسیم شده که مهمترینِ آن پهنه A در شرق مشهد است.

 

وی گفت: این پهنه به دلیل واقع شدن حرم مطهر رضوی و محل استقرار هتل‌ها و مراکز اقامتی و تجاری بزرگ، نیازمند ۲۲۰ هزار متر مکعب مخزن ذخیره است.

 

اسماعیلیان تصریح کرد: طرح حذف ورود مستقیم آب چاه های داخل شهر به شبکه توزیع و اجرای خطوط مستقل جمع آوری آب چاه‌ها و انتقال آب به مخازن ذخیره، از مهمترین پروژه‌های در دست اقدام در این پهنه است.

 

وی گفت: این طرح که به نام حضرت نبی اکرم (ص) مزین شده با هدف بالفعل نمودن ۴۰ درصد از توان بالقوه آب چاه‌ها، اختلاط آب چاه‌ها با یکدیگر و سایر منابع به منظور بهبود کیفیت، تعدیل فشار در شبکه توزیع به منظور کاهش اتفاقات، مدیریت مصرف و ایجاد ظرفیت انتقال برای چاه‌های جدید با پیشرفت ۷۶ درصد در حال اجرا است.

 

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب مشهد افزود: در مجموع با اجرای ۵۳.۵ کیلومتر لوله گذاری با اقطار بالا در هسته مرکزی ترافیکی، تاسیساتی و جمعیتی و عبور از بزرگراه‌ها و تقاطع‌ها به صورت تونل بخش مهم، دشوار و پیچیده‌ای از پروژه حضرت نبی اکرم (ع) آماده بهره برداری شد.

 

وی خاطر نشان کرد: این پروژه با سرمایه گذاری ۴۱۷ میلیارد تومان امروز آماده بهره‌برداری شد.

کد خبر 1161748

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha