لزوم استقرار منطقه آزاد خارج از محدوده گمرکی

محمد بر لزوم استقرار منطقه آزاد خارج از محدوده گمرکی تاکید کرد و گفت: ۱۳ دی‌ سال گذشته قانونی ابلاغ شد که بر اساس آن اکنون تولیدکننده باید ۲ تا سه‌ مرتبه مالیات بدهد که درخواست داشتیم این موضوع در جلسه سران قوا مورد بررسی قرار بگیرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از منطقه آزاد اروند، «سعید محمد» عصر امروز (پنج شنبه ۱۱ فروردین) در نشست ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان خوزستان که با حضور معاون اقتصادی رئیس جمهور در سالن اجتماعات سازمان منطقه آزاد اروند برگزار شد، با بیان اینکه مرز بین‌ المللی شلمچه تأثیر بسیار زیادی در حوزه تجارت، ترانزیت و گردشگری دارد اظهار کرد: متأسفانه این ظرفیت اکنون تعطیل مانده که امید است با عملیاتی شدن پایانه صادراتی شلمچه شاهد تغییر در وضع موجود باشیم.

 

مشاور رئیس جمهور و دبیر شورای عالی مناطق آزاد تجاری و اقتصادی کشور با اشاره به اینکه توریسم علمی باعث بهبود معیشت مردم می شود، افزود: سرمایه‌گذار وقتی در منطقه حضور پیدا می‌کند که قوانین خلق‌ الساعه وجود نداشته باشد و مشوق‌هایی تعیین شود.

 

وی با تاکید بر لزوم استقرار منطقه آزاد خارج از محدوده گمرکی تصریح کرد: ۱۳ دی‌ ماه سال گذشته قانونی ابلاغ شد که بر اساس آن اکنون تولیدکننده باید ۲ تا سه‌ مرتبه مالیات بدهد که درخواست داشتیم این موضوع در جلسه سران قوا مورد بررسی قرار بگیرد.

 

محمد با بیان اینکه وقتی موضوعی در خصوص مناطق آزاد مطرح می شود باید تیم کارشناسی از مناطق آزاد حضور داشته باشند تاکید کرد: قانون وضع شده اخیر مجلس باید متوقف و اختلافات جزیره‌ای نیز می بایست رفع شود چراکه این نوع نگاه باعث عدم منفعت برای تولید کننده می‌شود.

 

کد خبر 1161759

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha