باورهای اشتباه فرهنگی ریشه اصلی بیشتر سقط های جنین است

خزعلی گفت: سنت‌های قدیمی، باورهای اشتباه فرهنگی و مشکلات خانوادگی و اقتصادی از دلایل اصلی سقط جنین در کشور به شمار می‌روند که باید روی این موارد به ویژه فرهنگ سازی باورها و سنت ها در بین زوجین و خانواده ها کار شود.

به گزارش خبرگزاری شبستان از مشهد، «انسیه خزعلی»  در حاشیه بازدید از مرکز مردمی مشاوره و آموزش پیشگیری از سقط جنین "نفس" مشهد؛ بیان کرد: سنت‌های قدیمی، باورهای اشتباه فرهنگی و مشکلات خانوادگی و اقتصادی از دلایل اصلی سقط جنین در کشور به شمار می‌روند که باید روی این موارد به ویژه فرهنگ سازی باورها و سنت ها در بین زوجین و خانواده ها کار شود.

 

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده افزود: تعصب و حساسیت نا به جای والدین نسبت به بارداری فرزندان در دوران عقد، تضاد فرزندآوری با اشتغال والدین و ممانعت از پیشرفت شخصی آنها، مشکلات اقتصادی و افزایش یافتن آن با فرزندآوری از جمله باورهای نادرست فرهنگی است که گاه منجر به انجام سقط جنین در بین زوج ها  می شود.

 

وی آگاه‌سازی و برگزاری دوره‌های آموزشی برای ماماها و بهورزان در راستای ترغیب مادران به نگهداشتن جنینشان، تسهیل دوران بارداری و حمایت از مادران دارای مشکلات مالی را از جمله راهکارهای مقابله با سقط جنین عنوان کرد.

 

خزعلی با بیان اینکه امسال بودجه خوبی برای قانون جمعیت تدارک دیده شده‌ است که در آیین‌نامه‌ها سعی می‌کنیم مساله سقط جنین و جلوگیری از آن را پررنگ تر از هر سال در نظر بگیریم؛ تصریح کرد: اهدای زمین و مسکن به صاحبان فرزند سوم و چهارم  و بیشتر یکی از قوانین تشویقی در افزایش جمعیت است که گام اول آن در سال ۱۴۰۰ با همکاری خوب وزارت مسکن برداشته شد. 

کد خبر 1161765

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha