۶۰۰ ماما در شناسایی مادرانی که در آستانه سقط چنین هستند با مرکز نفس همکاری می کنند

ذاکریان گفت: شناسایی مادرانی که در آستانه خطر سقط فرزند خود هستند از طریق ماماها، پزشکان متخصص زنان، مراکز بهداشت و داروخانه ها و حتی بسیج محلات و اصناف و عطاری ها انجام می شود که در این خصوص۶۰۰ ماما، ۸۰ مطب متخصص زنان و مراکز بهداشت همکاری می کنند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از مشهد، «محسن ذاکریان»  در مراسم بازدید معاون رئیس جمهور از مرکز مردمی مشاوره و آموزش پیشگیری از سقط جنین "نفس" مشهد؛ بیان کرد: مرکز نفس در اردیبهشت ماه ۱۴۰۰ همزمان با روز ملی جمعیت به همت بسیج جامعه پزشکی استان فعالیت خود را در مشهد آغاز کرده است.

 

مسئول بسیج جامعه پزشکی استان خراسان رضوی نیز در این بازدید گفت: نفس مخفف عبارت "نجات فرزندان سقط" یا به عبارتی "نجات فرزندان سالم" است که توسط والدین شرعی در خطر سقط قرار دارند  و هدف اصلی از فعالیت آن جلوگیری از سقط فرزندان سالم است که در سه  بخش حمایت، شناسایی و فرهنگ‌سازی عمل می کند.

 

وی تصریح کرد: حمایتهای مرکز نفس به صورت کمکهای اقتصادی، مشاوره ای، درمانی و فقهی است و حمایتهای دیگری از جمله ترک اعتیاد برای تمام مادران باردار در معرض خطر سقط هم ارائه می شود.

 

ذاکریان افزود: شناسایی مادرانی که در آستانه خطر سقط فرزند خود هستند از طریق ماماها، پزشکان متخصص زنان، مراکز بهداشت و داروخانه ها و حتی بسیج محلات و اصناف و عطاری ها انجام می شود که بدین طریق برای همکاری با ۶۰۰ نفر از ماماها،  ۸۰ مطب متخصص زنان و همچنین تمامی مراکز بهداشت سطح شهرستان مشهد صحبت شده است.

 

وی با تاکید بر ضرورت فرهنگ‌سازی و آگاه سازی آحاد جامعه به ویژه مادران باردار از عوارض جسمی و روحی سقط و مسائل شرعی و قانونی گریبانگیر آن گفت: به طور میانگین هفته‌ای ۵۰ مادر باردار با مرکز نفس تماس می گیرند و در این مدت ۱۵۰ زوج تحت حمایت مستقیم مرکز قرار گرفته اند که در این مدت ۹ فرزند در معرض خطر سقط با تلاشهای مرکز نفس به سلامتی متولد شده‌اند.

کد خبر 1161766

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha