زیارت جزو مسائل اصلی دولت باشد

حجت الاسلام مروی گفت: از دولت سیزدهم درخواست داریم مساله زیارت را مانند مسائلی چون معیشت مردم، تحصیل، امنیت و بهداشت، جزو مسائل و دغدغه های اصلی خود بداند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از مشهد، حجت الاسلام و المسلمین «احمد مروی» شامگاه پنجشنبه (۱۱ فروردین) در نشست شورای اداری که با حضور رییس جمهور در پایان هجدهمین سفر استانی هیات دولت در مشهد برگزار شد، بیان کرد: صفات برجسته و کار و تلاش دولت کنونی موجب امیدواری مردم شده و خواهان ارتقای خدمات دهی این دولت در آینده هستیم.

 

تولیت آستان قدس رضوی تصریح کرد: در صورتی که دولت مساله زیارت و عتبات عالیات را مساله خود بداند، مشکلات مربوط در این زمینه بویژه در حوزه آستان مقدس رضوی حل می شود، در غیر این صورت همچنان با کاستی ها، مشکلات و کمبودها در این زمینه مواجه خواهیم بود.

 

وی خطاب به آیت الله سیدابراهیم رئیسی گفت: شما خود توفیق خدمتگزاری در این آستان مقدس را داشته اید و به کمبودها، کاستی ها، هزینه ها و نیازهای آن واقف هستید لذا تقاضا داریم مساله زیارت در این آستان را به عنوان یکی از مسائل دولت بنگرید.

 

حجت الاسلام مروی اظهار داشت: اگر دولت به آستان مقدس حضرت معصومه (س) ورودی نداشت، آن آستان مقدس فضای زیارتی کنونی را نداشت و اگر با نوسازی و بازسازی، فضای زیارتی آن به پنج برابر توسعه نمی یافت، زیارت در آن آستان با مشکل جدی مواجه می شد.

 

وی تشکیل شورای عالی زیارت به صورت منظم با حضور رییس جمهوری یا معاون اول وی را خواستار شد و گفت: در این صورت مساله زیارت به دغدغه ای همیشگی برای دولت تبدیل می شود.

 

تولیت آستان قدس رضوی با تاکید بر توجه جدی به بافت پیرامونی حرم مطهر رضوی اظهار امیدواری کرد که در قرن جدید شمسی، دولت فهمیه سیزدهم وضعیت بافت پیرامونی حرم مطهر رضوی را سامان بخشد تا مشکلات کنونی آن به دولت بعدی منتقل نشود.

 

وی همچنین گسترش طرح تفصیلی منطقه ثامن به شعاع قابل قبول، بهره مندی طرح بازسازی بافت پیرامونی حرم مطهر رضوی از اعتبارات دولتی، حمایت از برنامه های شهردار مشهد مبنی بر ایجاد هزار چشمه سرویس بهداشتی رایگان در اطراف حرم، اختصاص تسهیلات ارزان قیمت برای نوسازی ناوگان فرسوده تاکسی را از دولت خواستار شد.

کد خبر 1161769

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha