دستگاههای اداری به تولیدات فناورانه داخلی باید توجه ویژه داشته باشند

رئیسی گفت: هیچ دستگاه اداری در کشور حق ندارد نسبت به تولیدات فناورانه داخلی بی توجه باشد و اگر تولیدات فناورانه در کشور موجود باشد نباید به سراغ واردات رفت.

به گزارش خبرگزاری شبستان از مشهد، آیت‌الله «سید ابراهیم رئیسی» شامگاه پنجشنبه (۱۱ فروردین) در جلسه شورای اداری خراسان رضوی با بیان اینکه نیاز جدی ایران اسلامی تولید، اشتغال آفرینی و دانش بنیانی است؛ افزود: کار تولیدی باید با قوت دنبال شود، شعار مقام معظم رهبری در سال ۱۴۰۱ چراغ راهی برای توسعه کشور است و باید مورد تاکید باشد.


رئیس جمهور اظهار داشت: در سال جدید آنچه برای همه آحاد ملت و به خصوص مسئولان در بخش های مختلف ضرورت دارد، بازنگری در برنامه ریزی‌ها و تحول در زندگی برای تبدیل به احسن حال در زندگی شخصی و اجتماعی است.


وی تصریح کرد: باید رویکرد تحولی وجود داشته باشد، تحول شناختی مهم است، باید با شناسایی فرصتها و با برنامه‌ریزی، تحول را ایجاد کرد که عزم و اراده جدید نیز باید ورود داشته باشد همچنین شناخت فرایندها و تحول فرایندها نیز ضروری است با فرایندهای فعلی تحول محقق نمی‌شود.

 

رئیسی با بیان اینکه نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران بزرگترین نعمت برای این کشور است و مردم سالاری دینی تضمین کننده جمهوریت نظام و اسلامیت آن است؛ گفت: باید بر امید مردم روز به روز افزوده شود چون مردم مهمترین مولفه قدرت در کشور هستند و نقش فعل و ترک فعل هر شخص و مدیری برای امیدآفرینی به مردم مهم است.


وی افزود: در انجام کارها و مسئولیت‌ها اعتبارات، برنامه و تجهیزات موثر است اما بالاترین نقش در انجام کارها و تحول اداری مربوط به مدیریت است و مدیریت به معنای هموار کردن راه‌هاست و هیچ بهانه‌ای برای عدم انجام کار قابل قبول نیست.

 

رئیس جمهور اضافه کرد: بیشترین تحریم و محدودیت‌های جمهوری اسلامی ایران مربوط به صنایع نظامی بوده است و بیشترین پیشرفت در کشور نیز مربوط به حوزه هسته‌ای و نظامی است زیرا به رغم وجود تحریم، انگیزه و مدیریت در این بخشها عالی بوده است.

کد خبر 1161775

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha