۱۲ فروردین روز تولد نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است

حجت الاسلام رضا احمدی نیک گفت: مقام معظم رهبری فرمودند؛ روز جمهوری اسلامی جز مهم ترین، پربرکت ترین و تعیین کننده ترین روزهای تاریخ ما است و انقلاب اسلامی ایران موجب ولادت مولود پربرکتی به نام جمهوری اسلامی شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از جنوب کرمان، ظهر امروز ۱۲ فروردین ماه حجت الاسلام «رضا احمدی نیک» در خطبه های نماز جمعه قلعه گنج،ضمن سفارش به رعایت تقوای الهی، گفت: از ویژگی های افراد متقین و پرهیزگار این است که نه تنها از اموال خود بلکه از علم، دانش و کلیه سرمایه‌های خویش به آنهایی که نیاز دارند، می بخشند بی آنکه انتظار پاداشی داشته باشند.

 

امام جمعه قلعه گنج افزود: مهمترین ثمره تفکر و اندیشه انفاق این است که روح انسان را از حسادت پاک می کند.

 

وی ضمن تبریک ۱۲ فروردین روز جمهوری اسلامی، ابراز کرد: در ۱۲ فروردین ۵۸ ملت غیور و همیشه در صحنه ایران با رای ۹۸ درصدی ساختار سیاسی اجتماعی ایران را تغییر دادند و پس از ۲ هزار و ۵۰۰ سال، در این روز نظام جمهوری اسلامی به جای نظام سلطنتی در ایران مستقر شد به همین دلیل ۱۲ فروردین از آن پس روز جمهوری اسلامی نام گرفت.

 

حجت الاسلام احمدی نیک بیان کرد: اگر می‌خواهیم اهمیت و جایگاه این روز بزرگ را بدانیم باید به کلام امامین این انقلاب مراجعه کنیم و آنها را مطالعه کرده و در مسیر آنها حرکت کنیم.

 

خطیب جمعه قلعه گنج ادامه داد: مقام معظم رهبری فرمودند؛ روز جمهوری اسلامی جز مهم ترین، پربرکت ترین و تعیین کننده ترین روزهای تاریخ ما است و انقلاب اسلامی ایران موجب ولادت مولود پربرکتی به نام جمهوری اسلامی شد.

 

وی خاطرنشان کرد: ۱۲ فروردین روز نخست حکومت الله  و از بزرگترین اعیاد ما است و ملت ما باید این روز جشن بگیرند و زنده نگه دارند.

 

حجت الاسلام احمدی نیک تصریح کرد: سرمایه اصلی جمهوری اسلامی حضور مردم است در واقع با ثبات ترین نظام‌های مردم‌ سالار، جمهوریت است و مردم باید بدانند که همان‌ طور که سردار دل ها گفتند؛ جمهوری اسلامی حرم است اگر این حرم آسیب ببیند دیگر حرم ها هم آسیب می بینند.

 

امام جمعه قلعه گنج با اشاره به فرمایشات رهبر انقلاب در دیدار نوروزی با مردم، عنوان کرد: وقتی بیانات رهبری در سخنرانی نوروزی را بازخوانی می‌کنیم، می‌بینیم ایشان تصریح می کنند که برای رشد اقتصاد و اصلاح امور اقتصادی کشور به طور قاطع باید به سمت اقتصاد دانش بنیان حرکت کنیم.

 

وی اضافه کرد: اقتصاد دانش بنیان یعنی این که دانش و فناوری پیشرفته نقش‌آفرینی فراوان و کاملی در همه عرصه های تولید داشته باشد.

 

حجت الاسلام احمدی نیک تاکید کرد: اقتصاد دانش بنیان موجب کاهش هزینه های تولید می شود و بهره وری را افزایش می دهد که امروز یکی از مشکلات ما کاهش بهره وری است.

 

خطیب جمعه قلعه گنج ابراز کرد: همچنین اقتصاد دانش بنیان کیفیت محصول را افزایش و بهبود می‌بخشد و محصولات را رقابت پذیر می کند یعنی در بازارهای جهانی ما می‌توانیم از این محصولات به عنوان محصولات رقابت‌ پذیر استفاده کنیم.

 

وی خاطرنشان کرد: به منظور تحقق شعار سال در سطح شهرستان‌ از نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی، فرماندار، نماینده ولی فقیه در استان و استاندار تقاضا می کنم که از فتاح بخواهند که در رفتن بنیاد مستضعفان و بنیاد علوی از شهرستان قلعه‌ گنج تجدید نظر کنند.

 

حجت الاسلام احمدی نیک اضافه کرد: مردم، جوانان و برخی مسئولین از کلیت عملکرد بنیاد در شهرستان رضایت ندارند اما برای تکمیل پروژه‌هایی که اگر نیمه تمام است و همچنین به منظور تحقق شعار سال در کنار مجموعه دولت بماند.

 

امام جمعه قلعه گنج خاطرنشان کرد: به نظر ما اعلام پایان ماموریت بنیاد مستضعفان در شهرستان قلعه گنج با اهداف و منویات مقام معظم رهبری خیلی فاصله دارد البته تا اینجای کار نسبت به خدمات و زحمات آنها هم تشکر می کنیم اما باید با رویکرد جدید و مدیریت قوی تر برای کمک به زیرساخت‌های اساسی شهرستان بماند.

 

وی ابراز کرد: از فرماندار می خواهم که نسبت به اصلاح، ترمیم و تقویت کابینه شهرستان با دقت و سرعت اقدام کنند.

 

حجت الاسلام احمدی نیک تصریح کرد: از فرماندار می خواهیم مدیرانی انقلابی، جهادی، مردمی و با رویکرد شایسته‌ سالاری، خدمت صادقانه و خالصانه و به دور از رویکرد سیاسی، حزبی، جناحی، قبیله گرایی، طایفه گرایی و احیاناا سهم‌خواهی انتخاب کند در غیر این صورت موفق نخواهید شد چون سرمایه نظام و همه ما، مردم عزیز هستند.

 

خطیب جمعه قلعه گنج، در خاتمه ضمن تبریک پیشاپیش حلول ماه مبارک رمضان، عنوان کرد: ان شالله بتوانیم با برنامه ریزی خوب از برکات و فیوضات ماه مبارک رمضان از جمله روزه گرفتن و شرکت در جلسات جزء خوانی قرآن کریم نهایت استفاده را ببریم.

کد خبر 1161789

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha