شیروان، میزبان مسابقات کشتی باچوخه جام جمهوری اسلامی

سرپرست اداره ورزش و جوانان شیروان گفت: امروز شیروان میزبان مسابقات کشتی باچوخه جام جمهوری اسلامی است.

«مهدی شعبانی» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در شیروان اظهار کرد: مسابقه کُشتی باچوخه جام جمهوری اسلامی گرامیداشت یاد و خاطره شهید سردار سلیمانی روز جمعه با حضور بیش از ۲۵۰ کُشتی گیر در پنج وزن در محل کوهستان پارک شیرکوه شیروان آغاز شد.

 

 

سرپرست اداره ورزش و جوانان شیروان خاطرنشان کرد: این رقابت ها در اوزان ۶۵، ۷۵، ۸۵، ۹۵ و مثبت ۹۵ کیلوگرم در حال برگزاری است که استان های البرز، مازندارن، کرج، خراسان شمالی، جنوبی، رضوی و غیره شرکت دارند.

 


شعبانی عنوان کرد: این مسابقات آزاد و رده سنی بزرگسالان است که «امیرحسین مطلبی» سرپرست معاونت توسعه مدیریت و منابع این وزارتخانه به همراه تعدادی از مسئولان استانی و کشوری حضور خواهند داشت و در پایان مسابقات به نفرات برتر هر وزن جوایز نفیسی اهداء خواهد شد.

 

 

وی تصریح کرد: کشتی با چوخه یکی از معروف ترین ورزش های محلی ایران است که این رشته ورزشی به نوعی مادر تمام رشته های کشتی آزاد، فرنگی، جودو و کوراش محسوب می شود.

 


وی با بیان اینکه هر ساله این مسابقات با حضور پرشوری از علاقه مندان و ورزشکاران آغاز می شود، اضافه کرد: بیشتر فنون چوخه، شبیه رشته های دیگر ورزشی یاد شده است که به گفته کارشناسان کشتی، بتدریج به این رشته ها رسوخ پیدا کرده است.

 

 

شیروان به عنوان دومین شهرستان پرجمعیت خراسان شمالی در ۶۰ کیلومتری شرق بجنورد قرار دارد.

 

 

کد خبر 1161796

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha