چشمه آب گرم (سراب گرم)یكی از ویژگی های بی نظیر ایجاد استخر طبیعی در سرپل ذهاب است

چشمه سراب گرم در فاصله حدود ۵ كیلومتری جنوب غربی سرپل ذهاب و در دهستانی به همین نام قرار دارد.

به گزارش خبرگزاری شبستان در کرمانشاه ،چشمه سراب گرم در فاصله حدود ۵ كیلومتری جنوب غربی سرپل ذهاب و در دهستانی به همین نام قرار دارد و چشمه سراب گرم كه پاتوق تابستانی تمام مردم شهرستان بوده و آب خنك آن بهترین راه برای فرار از گرمای ظهرهای تابستان است. قسمت اصلی چشمه سراب گرم كاملا حفاظت شده بوده و آب آشامیدنی از آن تهیه می شود مازاد آب از یكی از دریچه های سد جاری شده و در استخر نسبتا بزرگی جمع می شود.

 

شهرستان سرپل ذهاب یكی از شهرستان‌های مهم استان كرمانشاه ایران است. مركز این شهرستان شهر سرپل ذهاب است.شهرستان سرپل ذهاب از شمال با شهرستان ثلاث بابا جانی؛ از غرب به شهرستان قصر شیرین؛ از جنوب با گیلانغرب و از غرب هم با كشور عراق و شهرستان قصر شیرین همجوار است. ارتفاع متوسط شهرستان از سطح دریا ۵۵۰ متر بوده و در یك تغییر ناگهانی ارتفاع نسبت به شرق شهرستان در فاصله بطول كمتر از ۱۰ كیلومتر پس از طی گردنه پاتاق به بیش از ۱۰۰۰ متر می‌رسد كه این خود باعث ایجاد طبیعتی بسیار جذاب، دلپذیر و كاملاً متفاوت با اقلیم سرزمینهای قرار گرفته بر روی ارتفاعات مذكور می‌شود. علاوه بر آن این امر باعث ایجاد جریان‌های آب سطحی و تغذیه سفره‌های زیرزمینی دشتهای حاصلخیز این شهرستان گردیده‌است.

 

چشمه همیشه جوشان سراب گرم یكی نیز از نعمت ها و جاذبه های طبیعی شهرستان سرپل ذهاب است كه در پنج كیلومتری جنوب غربی شهر و در روستایی به نام سراب گرم آرام و بی صدا در حال جوشیدن است و آب آشامیدنی و قسمتی از آب كشاورزی منطقه را تامین می كند. علاوه بر آب آشامیدنی این چشمه طبیعت بسیار زیبا و دل فریبی را در این منطقه به وجود آورده است و آب و هوایی بسیار مطلوب و دوست داشتنی آن می تواند پاتوقی مفید و سالم برای به دور بودن از هر گونه دغدغه شهری باشد و محیط مطلوبی را برای بهره بردن از آب و هوای طبیعی فراهم نماید.

 

 

نورالدین فرزادی پور در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان کرمانشاه گفت: چشمه های آبگرم سراب  از مهم ترین جاذبه های گردشگری این منطقه از نظر گردشگران محسوب می شوند این چشمه ها هم خاصیت درمانی دارند و هم خاصیت معدنی که برای انواع بیماری های مفصلی درمان مناسبی به حساب می آیند و همچنین آب این چشمه ها دارای املاح معدنی غنی و بدون گوگردی  است.

 

 

فرماندار سرپل ذهاب با بیان اینکه یكی دیگر از ویژگی های بی نظیر این نعمت خدادادی ایجاد استخر طبیعی است،  اظهار کرد: استخری كه آب آن سرریز آب مازاد یكی از سدهای ایجاد شده در آن منطقه تهیه می شود و جوانان با شنا كردن در آن از گرمای بیش از ۴۵ درجه ایی تابستان فارغ می شوند.

 

وی بابیان اینکه چشمه سراب گرم در كم‌بارانترین سالها نیز همچنان پرآب و جاری بوده است.گفت: آب این سراب برای تأمین آب آشامیدنی و همچنین مصارف كشاورزی منطقه استفاده و بهره‌برداری می‌گردد. این چشمه دارای یك مخزن اصلی می‌باشد كه دیواركشی شده و كاملاً تحت محافظت است چرا كه آب آشامیدنی شهرستان از این محل تأمین می‌گردد. مازاد آب این كانال از طریق دریچه‌های خروجی به مخزن استخر مانندی می‌ریزد، كه در ایام تابستان محلی برای استراحت و شنای اهالی و مهمانان شهرستان می‌باشد.

 

 

 

کد خبر 1161820

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha