باید کشاورزی اقتصادی را با استفاده از فناوری و دانش توسعه دهیم

ساداتی نژاد با بیان اینکه توسعه فناوری و نوآوری در عرصه کشاورزی یک ضرورت است، گفت: باید کشاورزی اقتصادی را با استفاده از فناوری و دانش توسعه دهیم.

به گزارش خبرگزاری شبستان از مشهد، «سید جواد ساداتی‌ نژاد» در نشست با مدیران و فعالان ۸۱ شرکت فناور و دانش‌بنیان حوزه کشاورزی خراسان رضوی با بیان اینکه توسعه فناوری و نوآوری در عرصه کشاورزی یک ضرورت است، گفت: باید کشاورزی اقتصادی را با استفاده از فناوری و دانش رایج دهیم.

 

وزیر جهاد کشاورزی اظهار کرد: طبق دستور و نامگذاری امسال از سوی مقام معظم رهبری به نام «تولید، دانش‌بنیان و اشتغال‌آفرین» باید برای تحقق این امر از هیچ تلاشی دریغ نکنیم بنابراین هر گونه مجوز و هر حمایتی برای توسعه فناوری، دانش‌بنیان و موارد مرتبط با آن در تمام سطوح وزارتخانه انجام می‌شود.

 

وی با بیان اینکه باید پوست‌اندازی در حوزه کشاورزی انجام گیرد، افزود: البته این کار بسیار سخت و دشوار است، در این راستا سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی باید در زمینه تولید دانش فعالیت خود را متمرکز کند و به هیچ وجه تولید مقاله در این سازمان مهم نیست بلکه تولید دانش برای استفاده مهم است.

 

ساداتی نژاد با اشاره به اینکه این سازمان باید میان دانشگاه و مزرعه قرار گیرد و نقش انتقال دانش را دارد، افزود: از ایرادات شرکتهای دانش بنیان این است که تصور می‌کنند کار به شکل مشارکتی باید انجام شود تا به نتیجه موثر برسد در غیر اینصورت موفق نخواهند شد.

کد خبر 1161827

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha