انسان با روزه به صبر و با نماز به معنویت می‌رسد/طرح مواسات باید تا انتهای جریان کرونا ادامه یابد

حجت الاسلام والمسلمین خاموشی با بیان اینکه طرح مواسات باید تا انتهای جریان کرونا ادامه یابد، عنوان کرد: خداوند می فرماید آشکارا و پنهانی انفاق کنید، کسانی که نماز، مناسک روزه را به جا آورده و اهل انفاق باشند به یاری خدا پیروز خواهند بود.

به گزارش خبرنگار قرآن و معارف خبرگزاری شبستان، حجت الاسلام و المسلمین سید مهدی خاموشی امروز در مراسم طرح قرار دوازدهم که ویژه ضیافت و‌ همدلی و همزمان با روز جمهوری اسلامی ایران همراه با توزیع بسته های معیشتی بین نیازمندان در امامزاده عبدالله شهر ری برگزار شد. گفت: خداوند در قرآن می فرماید از صبر و صلاة کمک بگیرید.

وی افزود: انسان با روزه به صبر و با نماز به معنویت می‌رسد، همچنین با هر دو بال به تقوا، فلاح و رستگاری می‌رسد. پیامبر(ص) در فقراتی خطبه آخر شعبان می فرمایند حال که به ضیافت الهی دعوت شدید به نیازمندان هم رسیدگی کنید. رسیدگی به نیازمندان برنامه رمضانی پیامبر(ص) بود.

حجت الاسلام والمسلمین خاموشی با اشاره به تاکید بر استحباب دادن افطاری در ماه رمضان، اظهار کرد: در بسیاری از شهرها افطاری ساده در بقاع متبرکه برقرار می شود. تلاقی این قرار با ماه رمضان به ما همت مضاعف و بشارت می دهد که در قرار بعدی همت های عالی تر و مضاعفی را ارائه بدهیم.

رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه با تشکر از هیئت امنا بقاع و امامزادگان، ابراز کرد: هیئت امنا در بقاع متبرکه و امامزادگان افراد نیازمند را شناسایی کرده و کمک های توانمندان را به آنها ارائه می کنند.

وی با بیان اینکه خداوند در قرآن کریم می فرماید به میزانی که قدرت دارید تقوا پیشه کرده و هر روز بر تقوای خود اضافه کنید، گفت: ما باید گوش دل خود را به پیام آیات، روایات، صلحا، شهدا، علما و ولی فقیه باز کرده و پیام آنها را بشنویم.

حجت الاسلام والمسلمین خاموشی با بیان اینکه طرح مواسات باید تا انتهای جریان کرونا ادامه یابد، عنوان کرد: خداوند می فرماید آشکارا و پنهانی انفاق کنید، کسانی که نماز، مناسک روزه را به جا آورده و اهل انفاق باشند به یاری خدا پیروز خواهند بود.

رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه با بیان اینکه روز جمهوری اسلامی روز بسیار بزرگی است، ابراز کرد: امروز روزی است که اساس قانون مداری این حکومت بنا شده است. اگر ما بخواهیم پس از ظهور به عزت برسیم باید مقدمات عزت خود را فراهم کنیم ما با جمهوری اسلامی طاغوت را نابود کردیم و با 8 سال جنگ مقابل غرب و شرق ایستادیم و به دشمن اجازه ندادیم که یک وجب از خاک ما را تصرف کند. به برکت خون شهدا و رهبری امام راحل کشور عزت خود را به دست آورد اما خاک نداد در حالی که طی تاریخ از اطراف و اکناف این خاک بسیار به دشمن هبه شده بود.

وی در پایان خاطرنشان کرد: به یاری خداوند ما به رهبری رهبر معظم انقلاب مقدمه ظهور و ایجاد تمدن اسلامی فراهم می‌کنیم. اگر ایران اسلامی در علم پیشرفت کند در آینده کشوری قدرتمند و گسترده خواهد شد. در مناظره حق و باطل حق پیروز است به یاری خدا جمهوری اسلامی ایران به پیروزی خواهد رسید.

 

 

 

کد خبر 1161838

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha