روز جمهوری اسلامی، اساس قانون مداری حکومت حال حاضر بنا شده است

حجت الاسلام والمسلمین خاموشی گفت: روز جمهوری اسلامی ایران روزی است که اساس قانون مداری این حکومت و نظام دموکراتیکی که در آن هستیم بنا شده است.

به گزارش خیرگزاری شبستان از مشهد، حجت الاسلام والمسلمین «سید مهدی خاموشی» امروز جمعه (۱۲ فروردین) به صورت ویدئو کنفرانس در مراسم مرحله دوم از طرح ملی قرار دوازدهم در بقعه متبرکه خواجه اباصلت که همزمان در بقاع متبرکه سراسر کشور برگزار شد؛ بیان کرد: در قرآن به صبر و صلاه» توصیه شده است، سوال شد صبریعنی چه؟ فرمودند: صبر یعنی روزه . انسان با روزه گرفتن ریاضت معنوی به خود می دهد و با نماز خواندن از نردبان تعالی بالا می رود و اگر در هر دو بال توفیق پیدا کند رستگار می شود.

 

رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه گفت: پیامبر گرامی اسلام (ص) در خطبه آخرین جمعه ماه شعبان فرمودند:« شما در ماه مبارک رمضان به ضیافت الله دعوت شدید لذا در این ماه باید به نیازمندگان رسیدگی کنید» در واقع کمک به نیازمندان جزو برنامه رمضانی حضرت شمرده می شد. سفره پهن کردن ولو با اندک طعام باشد کار بسیار پسندیده ای است در بسیاری از شهرها بقاع متبرکه افطاری ساده می دهند و سفره ساده پهن می شود و این مسیر در سایر بقاع نیز ادامه پیدا خواهد کرد.

 

وی اظهار داشت: تلاقی قرار دوازدهم با حلول ماه رمضان به ما ابن همت مضاعف را بشارت می دهد که ما در قرار دوازدهم بعدی که در ماه رمضان خواهد بود با همت عالی تر و با دعوت از خیرین به نحو بهتری ارائه خدمت کنیم.

 

حجت الاسلام و المسلمین خاموشی ضمن تشکر از هیئت های امنای بقاع متبرکه سراسر کشور که در این امر اصل لشکر همت را دارند و هم افراد نیازمند و هم خیرین را برای کمک به این افراد می شناسند و نسبت به این امر ترغیب و تشویق می کنند؛ بیان کرد: در واقع این افراد هموار کننده این مسیر هستند.

 

وی با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب در شروع بیماری کرونا فرمودند: «مواسات داشته باشید» و اما من‌ می گویم باید این مواسات تا ریشه کنی کامل کرونا استمرار داشته باشد ولیکن اصل رسیدگی مواسات است؛ گفت: نماز و زکات دو بال هستند که قرین یکدیگر می باشند و هر یک از ما باید این دو بال را طی کنیم.

 

رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه با اشاره به 12 فروردین روز جمهوری اسلامی؛ بیان کرد: این روز، روز بسیار بزرگی است، امام راحل (ره) زمانی که وارد ایران شدند در بهشت زهرا (س) فرمودند: «من دولت تعیین می کنم». ایشان اساس حکومت را در بهشت زهرا (س) اعلام کردند.

 

وی تصریح کرد: روز جمهوری اسلامی ایران روزی است که اساس قانون مداری این حکومت و نظام دموکراتیکی که در آن هستیم بنا شده است.

 

حجت الاسلام والمسلمین خاموشی با بیان اینکه برای رسیدن به عزت باید مقدمات قوی شدن را فراهم کنیم؛ اظهار داشت: ما با انقلاب کردن خود طاغوت را بیرون راندیم و در ادامه در جنگ هشت ساله ای که بر ما تحمیل شد اجازه ندادیم یک وجب از خاک ما به دست دشمن بیفتد و در حال حاضر نیز از نظر نظامی بسیار قدرتمند هستیم و با بیش از چهار دهه مقاومت امروز تعیین کننده ترین نقطه در جهان هستیم.

 

وی با تاکید بر پیشرفت در زمینه علمی گفت: اگر ایران در علم‌پیشرفت کند و تولید مفاهیم علمی و صنایع مبتنی بر علم و بهره وری بیشتر از علم داشته باشد در آینده کشوری قدرتمند در زمینه علمی و دانشی خواهیم بود.

کد خبر 1161847

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha