توجه به تولید دانش بنیان نوشداروی شفابخش حل مشکلات اقتصادی است/ تحریم ها ماهیت خود را از دست داده اند

حجت الاسلام کریمی تبار با بیان اینکه تیم مذاکره کننده باید آگاه باشد که به آمریکای اعتماد نکنند چرا که تحریم ها ماهیت خود را از دست داده است، گفت: تحقق ضعار سال و توجه به تولید دانش بنیان، نوشداروی شفابخش حل مشکلات اقتصادی است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از ایلام، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام، ظهر امروز(۱۲ فروردین)  در مصلی بزرگ امام خمینی(ره) این شهر با  تبریک سال نو و حلول ماه  مبارک رمضان، اظهار کرد: مقام معظم رهبری هر سال را با شعاری نامگذاری می فرمایند که فلسفه این نامگذاری این است که مردم و مسئولان و نخبگان جامعه توجه ویژه ای برای تحقق شعار سال داشته باشند.

 

حجت الاسلام« الله نور کریمی تبار» با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب اسلامی سال جاری را به عنوان « تولید، دانش بنیان، اشتغال آفرین» نامگذاری کرده اند، یادآور شد: در واقع نوشداری شفابخش تورم، بیکاری، اشتغال، رونق تولید، کاهش ارزش پول ملی و رونق اقتصادی در تحقق این شعار است.

 

وی افزود: امروز کشور ما ظرفیتی دارد که می تواند بر اساس دانش بنیان مشکل عمده اشتغال را حل کند، تاکید مقام معظم رهبری  بر تولید دانش بنیان به خاطر این است که در اینجا علم تبدیل به ثروت می شود، در تولید دانش بنیان هزینه تولید به حداقل می رسد و بیشترین بهره وری را خواهد داشت و از کیفیت بالاتری برخوردار هستند و در داخل و خارج کشور به راحتی رقابت پذیر بوده و موجب افزایش اشتغال خواهد شد.

 

امام جمعه ایلام تصریح کرد: حدود ۵ هزار و ۵۰۰ شرکت دانش بنیان در کشور داریم که با حمایت جدی مقام معظم رهبری توانسته اند شکل بگیرند، سهم شرکت های دانش بنیان از تولید ناخالص ملی کشور حدود ۲ درصد است در حالی که بر اساس سیاست های کلی علم و فناوری تا سال ۱۴۰۴ باید این میزان به ۵۰ درصد برسد که نیازمند توجه ویژه ای مردم و مسئولان و کسانی که در این زمینه می توانند سرمایه گذاری کنند، است.

 

حجت الاسلام کریمی تبار یادآور شد: مسئولان و نخبگان جامعه باید برای اقدام عملی و فرهنگ سازی در این زمینه تلاش کنند که این هدف عالی محقق شود، با شرکت های دانش بنیان  به راحتی می توان اشتغال را افزایش داد که محصولات را تولید کرد که در عرصه جهانی قابل رقابت باشند و  جوانان ما نشان داده اند در عرصه هایی که ورود پیدا کرده اند،محصولات موفقی برای صادرات داشته اند.

 

وی با اشاره به ۱۲ فروردین ماه روز جمهوری اسلامی، ابراز کرد: جمهوری اسلامی ایران به رغم تحریم ها و محدودیت هایی که ظالمانه ایجاد شده است و دست های خائنانه ای که در داخل کشور کارشکنی کرده اند، در حال حرکت رو به جلو است، این روز، روز ارزشمندی برای ما عنوان یوم الله است، در ۱۲ فروردین ماه ۵۸ مردم ما بعد از پیروزی انقلاب اسلامی پای صندوق های رای آمدند و  ۹۸.۲ درصد به جمهوری اسلامی رای دادند.

 

امام جمعه ایلام گفت: برخی ها، همان موقع تلاش کردند که جمهوری باشد اما اسلامی نباشد، اما امام راحل فرمود جمهوری اسلامی  و مردم آرای خود را به جمهوری اسلامی دادند، جمهوریت نظام نقش آفرینی مردم در سرنوشت خود با حضور در پای صندوق های رای است و اسلامیت آن اجرای قوانین اسلامی و الهی است و خیلی های تلاش کردند که جمهوری اسلامی نباشد.

 

حجت الاسلام کریمی تبار افزود: دشمنان بر این باور بودند که اگر نظام جمهوری اسلامی باشد استقلال و هوبیت ملت مسلمان محفوظ خواهند ماند اما هر نظام دیگری باشد، مجبور می شود که زیر بار سلطه و پرچم استکبار جهانی قرار گیرند، امام راحل فرمودند حفظ جمهوری اسلامی از بزرگترین فرائض است  و بزرگترین واجب الهی این است که از نظام اسلامی محافظت شود و مردم ما با خون عزیزترین افراد از آن پاسداری کردند.

 

وی بیان کرد: دشمنان وقتی نتوانستند که در براندازی نظام اسلامی موفق شوند تلاش کردند که نظام اسلامی باشد اما هویت انقلابی و اسلامی آن تغییر کند و خواسته های دشمن تحقق پیدا کند، اما مردم ما ایستاده اند و خوب مقامت کرده اند و دستاورد این مقاومت جمهوری اسلامی  است که در عرصه های مختلف در دنیا حرفی برای گفتن دارد عرصه دفاعی امروز آمریکا را به جایی برده است که که در باتلاق فروپاشی قرار دارد.

 

امام جمعه ایلام تصریح کرد: امروز هیچ قدرتی جرات عرض اندام در برابر نظام اسلامی را ندارد و به جایی رسیده که جبهه مقاومت را تشکیل داده و از نظر علم و فناوری با کشورهای پیشرفته به رغم همه تحریم ها، رقابت می کند و اکر تهاجم هشت ساله نبود و این مشکلات نبود، سرعت رشد جمهوری اسلامی فراتر از این بود که داشته ایم.

 

حجت الاسلام کریمی تبار افزود: امروز وضعیت جمهوری اسلامی و کسانی که تحت حمایت جمهوری اسلامی قرار گرفته با وضعیت کسانی که تحت حمایت نظام سلطه قرار گرفته اند، بسیار متفاوت است و سرنوشت بسیاری از نظام های مورد حمایت نظام سلطه و کفر برای ما عبرت آموز است، عربستان و امارات با دلارهای نفتی میخواستند که امنیت برای خود ایجاد کنند اما در برابر مجاهدان یمنی از ترس و قدرت موشک های یمنی به مجامع بین المللی شکایت می کنند و این نکته آموزنده ای است.

 

وی بیان کرد: امروز جمهوری اسلامی با سرعت بیشتری می تواند در اوج تحریم ها مراحل رشد و ترقی را طی کند و امروز با وجود همه محدودیت ها، میزان صادرات نفت کشور به قبل از تحریم ها رسیده است و این نعمت بزرگی است و از تلاش و زحمت این دولت است و باید از کسانی که این مجاهدت را انجام می دهند تقدیر کرد.

 

امام جمعه ایلام گفت: تیم مذاکره کننده باید آگاه باشد که به آمریکای اعتماد نکنند، تحریم ها ماهیت خود را از دست داده است،  اگر آمریکا می خواهد که محدودیت های برجامی را بردارد و محدودیت و تحریم های جدیدی را ایجاد کند، این چه معامله ای است که انجام دهیم، کلاهی که بر سر مذاکره کنندگان برجام رفت و به دشمن اعتماد کردند بدون تضمین برجام را پذیرفتند، مراقب باشید بر سر شما هم نرود  که دشمن دشمن است.

 

حجت الاسلام کریمی تبار ابراز کرد: رئیس جمهور آمریکا در برابر کشته شدن  کمتر از انگشتان دست در اسرائیل غاصب، پیام تسلیت صادر می کند اما در برابر هشتاد انسان بی گناهی که عربستان سعودی گردن زده، هیچ عکس العملی نشان ندادند و در برابر کشتار زنان و کودکان یمنی نه تنها، همدری  نمی کنند بلکه زمینه ساز و مشوق برای کشتار مسلمانان هستند، دشمن کسی نیست که با اسلام خواهی ما کنار بیاید.

 

وی خاطرنشان کرد: ۱۳ فروردین روز طبیعت است، خداوند متعال برای ما این طبیعت را در اختیار ما قرار داده است که از آن استفاده کنیم، باید قدردان این نعمت باشیم، از خاک، درختان و از جنگل مواظبت کنیم، این سرمایه بزرگی است که خدا به ما داده است، این تبدیل وضعیت طبیعیت نشانه های از روز حساب و قیامت است، باید در عین نشاطی که برای ما ایجاد می کند به فکر آخرت و توشه راه آخرت باشیم.

 

 

 

کد خبر 1161854

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha