نقش مردمی در نظام جمهوری اسلامی متجلی شده است

نصری به دستاوردهای انقلاب اسلامی گفت: نقش مردمی در نظام جمهوری اسلامی متجلی و آنان در تصمیم سازی نقش آفرین شدند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اصفهان، مسحن نصری در سخنرانی پیش از خطبه های نماز عبادی و سیاسی جمعه اصفهان به مناسبت روز جمهوری اسلامی اظهارداشت: انقلاب اسلامی تحول جدی در کشور و عرصه بین الملل ایجاد کرده است.

استاد دانشگاه اصفهان به جنبه اسلامی و مردمی نظام اشاره کرد و افزود: نقش مردمی در نظام جمهوری اسلامی متجلی و آنان در تصمیم سازی نقش آفرین شدند و مبنای فکری جامعه هم اسلامی و بر اساس دستورات دین قرار گرفت.

 

وی ادامه داد: مردم در دوران طاغوت جایگاهی نداشتند و حکومت طاغوت هم به واسطه دستورات نظام استکباری کار می کرد و جریان های مردمی سرکوب می شد.

نصری به تلاش غرب و شرق برای زمین زدن نظام اشاره کرد و اذعان داشت: جنگ تحمیلی برنامه دشمن برای براندازی و سقوط نظام بود که با وجود همه تلاش ها اما به لیل ظرفیت بالای جامعه و مشارکت مردمی که تقدیم هزاران شهید را به همراه داشته، دشمن را شکست داده است.

 

وی در بخشی از سخنان خود به حفظ تمامیت ارضی اشاره کرد و اذعان داشت: آنان با وجود تلاش های زیادی که داشتند و برنامه تصاحب شهرهای ایران اما نتوانستند اهداف خود را محقق سازند.

استاد دانشگاه اصفهان یادآورشد: در دوران طاغوت بسیاری از خاک این کشور به دلیل ضعف شاهان از بین رفته ولی انقلاب اسلامی کشور را حفظ کرده است.

 

وی نقش مردمی در محرومیت زدایی و حضور در عرصه های مختلف را از دستاوردهای نظام بیان کرد و گفت: مردم حضور برگزیده ای در کشور داشته و همواره نقش آنان موثر بوده و تا ظهور حضرت مهدی(عج) و تشکیل حکومت مهدوی که پایه آن نیز مردمی است ادامه دارد.

نصری استفاده از ظرفیت مردمی و تشکیل بسیج عمومی در دیگر کشورها نیز مصداق الگوبرداری از ایران دانست و اذعان داشت: چنین وضعی باعث ایستادگی در برابر دشمنان و گروه های تروریستی مثل داعش شده است.

کد خبر 1161943

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha