تولیدِ دانش‌بنیان سبب بهبود شرایط اقتصادی می‌شود/ در همه عرصه‌های تولیدی باید از تولید‌ دانش‌محور حمایت کرد

حجت الاسلام ولی نژاد گفت: تولید مبتنی بر دانش، به معنای کار کارشناسی همراه با دقت‌های علمی، کاهش عوارض و افزایش منافع برای یک جامعه است.

حجت الاسلام«نورالله ولی نژاد» به خبرنگار خبرگزاری شبستان در گرگان گفت: انتخاب شعار «تولید، دانش‌بنیان، اشتغال‌آفرین» برای سال ۱۴۰۱ نشان از دقت و نکته‌سنجی رهبر معظم انقلاب اسلامی دارد. 

 

مسئول دفتر نمایندگی ولی‌فقیه در بنیاد مسکن گلستان افزود: تولید به شیوه سنتی، دیگر سودآور نیست علاوه براین نمی‌تواند پاسخگوی نیازهای امروز کشور باشد. اما تولید مبتنی بر دانش، به معنای کار کارشناسی همراه با دقت‌های علمی، کاهش عوارض و افزایش منافع برای یک جامعه است.

 

وی ادامه داد: با توجه به شرایط و نیاز جامعه باید هر پروژه‌ای که می‌سازیم از خانه گرفته تا جاده و سد و هر محصولی که در زمینه‌های مختلف تولید می‌کنیم باید بر مبنای تحقیق و پژوهش و دانش‌محور باشد.

 

حجت الاسلام ولی نژاد اظهارداشت: استفاده نکردن از دانش، یافته‌ها و شیوه‌های علمی در تولید از بخش عمرانی گرفته تا کالاهای مصرفی و غیره خسارت‌های فراوانی را متوجه جامعه کرده که مواردی از آنها را تجربه کرده‌ایم. 

 

وی با بیان اینکه موضوع دیگر در شعار سال، موضوع اشتغال‌آفرینی است، گفت: همه کشورها برای حل موضوع اشتغال برنامه دارند و ما هم باید به سمت تولیدات دانش‌محوری که زمینه اشتغال افراد به ویژه جوانان تحصیل‌کرده را فراهم خواهد کرد، برویم.

 

مسئول دفتر نمایندگی ولی‌فقیه در بنیاد مسکن گلستان افزود: این زیبنده نیست که شاهد باشیم گروهی از مردم در میدان‌های شهر برای کار روزمزد از صبح تا شب می‌ایستند و در آخر هم با دست خالی به خانه برمی‌گردند، این یک خسارت بزرگ است. 

 

وی گفت: اشتغال حیات یک جامعه است و جامعه‌ای که بتواند مسئله بیکاری را حل کند، سربلند و عزتمند خواهد بود و مردم آن از رفاه نسبی برخوردار می‌شوند.

 

کد خبر 1161959

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha