سنت غبارروبی از مساجد در زاهدان

سنت غبارروبی از مساجد در زاهدان برگزار می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از زاهدان، در آستانه فرارسیدن ماه مبارک رمضان مراسم غبار روبی و عطرافشانی مساجد شنبه ۱۳ فروردین ساعت ۱۷ در زاهدان برگزار می شود.

 

امسال مسجد حضرت ابوالفضل علیه السلام (جنب خانه معلم) به نیابت از سایر مساجد برای استقبال از ماه مبارک رمضان غبارروبی می شود.

 

گفتنی است غبارروبی از خانه خدا در آستانه ماه مبارک رمضان سنت نیکویی است که به واسطه آن مردم به مساجد می آیند تا بار دیگر غبار از دل و جان خود نیز بزدایند و برای مهمانی خدا آماده شوند. آنچه در این سنت نیکو جریان دارد عطوفت و مهربانی است و می تواند مردم را برای حضور پرشور و تقویت همدلی و همراهی آنان با یکدیگر در این مکان مقدس به ویژه در ماه مبارک رمضان آماده تر کند.

 
در همین راستا این روزها گروه های مختلف مردم و به ویژه جوانان با به دست گرفتن جارو، فرش ‌های مساجد و اماکن مذهبی را تمیز و با عطرافشانی، فضای خانه خدا را برای حضور پرشورتر مردم در عبادت‌ های ماه مبارک آماده می ‌کنند، آن ها همزمان با فرارسیدن ماه مهمانی خدا علاوه بر غبارروبی مساجد خود را نیز برای استقبال از این ماه مبارک آماده می کنند تا با تزکیه نفس، بهترین توشه را از این ماه آسمانی به دست آورند و در پیشگاه خداوند باری تعالی سرافراز باشند.

کد خبر 1161963

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha