نوروز امسال ۷۰۰ هزار نفر از جاذبه‌های گردشگری استان همدان بازدید کردند

مالمیر گفت: نوروز امسال بیش از ۱۱۶ هزار نفر در مراکز اقامتی استان حضور یافته و ۷۰۰ هزار نفر هم از جاذبه‌های گردشگری همدان بازدید کردند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از همدان، علی مالمیر، شامگاه شنبه در جمع خبرنگاران گفت:  از ۲۶ اسفندماه ۱۴۰۰ تا ۱۲ فروردین‌ماه حدود ۷۰۰ هزار نفر از جاذبه‌های استان بازدید کرده‌اند.

 

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان همدان افزود: در بین آمار بازدیدکنندگان جاذبه‌های استان، جاذبه‌های تاریخی با بیش از ۳۲۷هزار مورد بازدید بیشترین آمار را به خود اختصاص داده است.

 

مالمیر بیان کرد: از ابتدای تعطیلات نوروزی تا ۱۲ فروردین‌‌ماه بیش از ۱۱۶ هزار مسافر در استان همدان اقامت داشته‌اند که از این تعداد، ۱۶ هزار و ۲۷۱ نفر در هتل‌ها، سه هزار و ۴۹۹ نفر در مجتمع‌های گردشگری، دو هزار و ۹۹۵ نفر در مهمانپذیرها و دو ‌هزار و ۷۵ نفر در هتل آپارتمان‌ها اقامت داشته‌اند.

 

وی تصریح کرد: 2 ‌هزار و ۶۳۲ نفر هم در اقامتگاه‌های بوم‌گردی، ۲۵ هزار و ۷۹۶ نفر در خانه‌مسافرها و ۱۳ هزار و ۸۷۷ نفر در اقامتگاه‌های موقت اسکان داشته‌اند.

 

دبیر ستاد خدمات سفر استان همدان اضافه کرد: در این ایام ۴۳ هزار و ۵۲۵ نفر در تاسیسات اقامتی وابسته به آموزش و پرورش و 5 هزار و ۱۴۳ نفر در سایر مراکز مقیم شده‌اند.

 

مالمیر مطرح کرد: در این مدت ۳۱۲ مورد بازدید نظارتی از مراکز اقامتی، دفاتر مسافرتی، رستوران‌ها، مراکز پذیرایی و بین‌راهی صورت گرفته که ۵ فقره تذکر، ۷ فقره اخطار کتبی و ۷ فقره تشویقی صادر شده است.

 

وی اعلام کرد: غار علیصدر، کتیبه‌های گنجنامه، تپه عباس آباد، آرامگاه بوعلی، آرامگاه باباطاهر و تپه هگمتانه در صدر بازدیدهای علاقه‌مندان به جاذبه‌های گردشگری استان قرار داشتند.

 

 

 

کد خبر 1162010

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha