ساخت سالن های ورزشی در مدارس محروم زنجان/ برنامه کیفیت بخشی در مدارس استان اجرا می شود

اسماعیلی از ساخت ۱۰ سالن ورزشی ۶۰۸ متری، ۱۰ سالن چمن و ۱۰ سالن شنی با اعتبار ۱۴ میلیارد تومان در مدارس محروم و دخترانه استان زنجان خبر داد و گفت: همراهی خیرین در ساخت فضاهای ورزشی را می طلبیم.

مدیر کل آموزش و پرورش استان زنجان در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از زنجان از اجرای برنامه های گام به گام کیفیت بخشی درتمام مقاطع تحصیلی خبر داد و گفت: آسیبی که به واسطه شیوع ویروس کرونا دستگاه تعلیم و تربیت را درگیر کرد، فاصله بین نیروهای صف و ستاد بود از اینرو در تلاش هستیم این فاصله را به حداقل برسانیم.

 

علی اسماعیلی با تاکید براینکه تربیت بر مبنای دینی در مدارس پررنگ خواهد شد، اضافه کرد: 3 درصد اعتبار آموزش و پرورش به بخش کیفیت بخشی اختصاص دارد.

 

وی ادامه داد: طبق برآوردهای شده ۷۳۲ نفر در حوزه ابتدایی بازمانده از تحصیل هستند که بازگشت به تحصیل ۴۲۵ نفر پیگیری شده و به چرخه تحصیل برگشتند و ۲۹۲ نفر باقی ماندند که بحث مهاجرت، ازدواج، بیماری صعب‌العلاج، عدم لینک دستگاه تعلیم و تربیت با ثبت احوال، مهاجرت، فوت و ... از دلایل ترک تحصیل شناسایی شده‌ هستند.

 

این مسئول با اشاره به اینکه میزان بازماندگی از تحصیل در دوره متوسطه اول ۲ درصد و دوره متوسطه دوم ۳.۷ درصد است، گفت: سنگینی این آمار بیشتر به سمت دختران است.

 

وی درزمینهٔ کمبود فضاهای آموزشی افزود: در بحث فضاهای آموزشی ما معدود مناطقی وجود دارند که مشکل حاد فضای آموزشی نداشته باشند و با توجه به عقبه دانش‌آموزی که موالید دهه ۶۰ داشتند، میزان دانش‌آموزان ابتدایی ما در چند سال اخیر بالاتر رفته است در دوره ابتدایی در کل استان خصوصاً در زنجان، ابهر و خدابنده و خرمدره و مراکز شهرستان‌ها دچار مشکل هستیم که ربطی به مسئله کرونا ندارد.

 

مدیرکل آموزش‌وپرورش استان زنجان خاطرنشان کرد: متأسفانه طی ۱۰ ساله گذشته علیرغم اینکه اعلام می‌کردند که ۶۳ مدرسه به مدارس استان اضافه‌شده است، اتفاق خاصی در حوزه ایجاد و تأسیس آموزشگاه‌ها نیفتاده و تنها در حد ضرورت و برطرف کردن مشکلات حاد، مدارسی در استان ایجادشده است.

 

این مسئول افزود: وضعیت کمبود مدارس ما در شهرک‌های اقماری تعدیل پیداکرده است و پیگیر این ماجرا هستیم. هرچند روی کاغذ مطالب زیادی گفته و تفاهم‌نامه‌ای که بسته شد و تعریف وظایف دستگاه‌ها و در قالب این تفاهم‌نامه‌ها که عملاً خروجی از آن ندیده‌ایم و اگر بخواهیم بگوییم که از آن ۶۳ مدارس چند مدرسه در دست ما است من به‌صراحت می‌گویم که چیزی در دست ما نیست و تنها چند مورد آن در مرحله شروع پروژه است.

 

اسماعیلی بابیان اینکه هرسال بالغ‌بر ۴ هزار دانش‌آموز در مقطع ابتدایی به تعداد دانش آموزان ما اضافه می‌شوند، گفت: افزایش ۴درصدی را برای دانش‌آموزان پایه اول در آغاز مهرماه ۱۴۰۱ خواهیم داشت که همین موضوع نیز موجب مشکلاتی درزمینهٔ کمبود فضای آموزشی برای سال تحصیلی جدید خواهد داشت که باید به این موضوع توجه جدی داشته باشیم.

 

وی در ادامه از انعقاد تفاهم نامه ای به منظور ساخت سالن ورزشی در استان زنجان با اعتبار 14 میلیارد تومان خبر داد و گفت: 10 سالن ورزشی 608 کتری سقف باند، 10 زمین چمن و 10 زمین شنی با اولویت مناطق محروم و مدارس دخترانه در دستور کار امسال دستگاه تعلیم و تربیت استان زنجان است.

 

اسماعیلی ادامه داد: با ساخت این فضاهای ورزشی، 60 هزار و 300 مترمربع به فضای سالن های ورزشی و 12 هزار و 100 مترمربع به فضاهای روباز اضافه می شود.

 

مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان در خصوص اسکان فرهنگیان در نوروز نیز گفت: تا پایان نوروز امسال 1492 خانواده به تعداد 6132 نفر در خانه فرهنگیان استان زنجان اسکان داده شد.

 

کد خبر 1162033

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha