رمضان ماه خانه تکانی و تصفیه قلوب است

عسگری، گفت: ماه رمضان فرصت مناسبی برای زدودن کدورت‌ها و غبار مادی و نفسانی از وجود انسان و ماه خانه تکانی و تصفیه قلوب است .

حجت الاسلام مصطفی عسگری در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در کرمانشاه گفت: ماه رمضان ماه ضیافت الهی است و پیامبر اکرم (ص) در مورد این ماه می فرمایند « ماه رمضان ماهی است که ابتدایش رحمت و میانه آن مغفرت و پایانش آزادی از آتش جهنم است .

 

 

امام جمعه موقت سرپل ذهاب افزود: ثواب قرائت یک آیه قرآن کریم در ماه مبارک رمضان، برابر با ختم این کتاب آسمانی در ماه‌های دیگر است و انسان در این ماه با قرآن انس می‌گیرد و درجه شرافت خود را ارتقا می‌دهد و دعوتنامه خداوند دراین ماه برای انسان بالاترین  مدال افتخار برای یک انسان است که توفیق روزه داری و عبادت در این ماه مبارک را پیدا می کند .

 

 

وی با اشاره به فضیلت‌های ماه مبارک رمضان خاطر نشان کرد : جبران کوتاهی ها ، اهتمام و پرداختن به امور مفید و ترک کارهای بیهوده ، دعای بسیار ، تلاوت قرآن ، توبه از گناهان ، اداء امانات ، کینه زدایی از دل ، ترک گناه ، رعایت تقوا ، حسن خلق و خوش رفتاری با بزرگان و اهل خانه و تکریم کودکان ، امید به رحمت خدا ومغفرت الهی و توکل برخدا در همه امور از جمله اعمالی است که انجام آنها در این ماه فضیلت‌های بسیاری دارد .

 

 

حجت الاسلام عسگری تصریح کرد :ماه رمضان فقط تحمل گرسنگی و تشنگی نیست و ماهی برای تقرب الهی است ، انسان با اقامه نماز واجب در ماه مبارک رمضان غفلت‌های روحانی خود را می‌زداید و پاک وارد عید فطر می‌شود. به این ترتیب باید برای حفظ این درجه، خود را در حد توان به عروج برساند.

 

کد خبر 1162132

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha